BHauge Posted October 29, 2017 Posted October 29, 2017 Jeg får ikke åpnet bagasjerommet og batteriet er tomt for strøm. Dette er en E200 CDI, sedan, 2008 modell. Har skjønt det slik at sedanen ikke har ladepunkt i motorrommet? Noen som har et tips på hvordan jeg kan få løst dette? Er vel en mulighet å kople seg på startmotoren? Quote
Tor Anton Posted October 30, 2017 Posted October 30, 2017 Du kommer til på starter og dynamo Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
CHARLIE Posted October 31, 2017 Posted October 31, 2017 Jeg hadde nettopp samme problemet som deg med en A-klasse som var tom for strøm. Fikk et kjempegodt tips om å bruke "pinne-nøkkelen" i førerdøren og vri den forover og dra i dørhåndtaket. Da spratt døra opp og jeg kom til batteriet som på A-klasse ligger i gulvet på passasjersiden. Dette "trikset" skal også virke på låsen i bakluken. Låsen på bakluken finner du under listen som er over nummerskiltet. Quote
Simen Malerbakken Posted October 31, 2017 Posted October 31, 2017 Mange gode råd, men det er feil at det ikke er ladepunkt i motorrommet på 211 sedan. Det er ikke noe starthjelpspunkt, men det er et ladepunkt. Ladepunktet finner du bakerst i SAM på førersiden. Quote
utlending Posted November 3, 2017 Posted November 3, 2017 Her finner du noen videoer for å nødstarte bilen: https://www.youtube.com/results?search_query=jump+start+w211 Etter du har startet,kan lås opp bagasjerommet. Quote
Simen Malerbakken Posted November 3, 2017 Posted November 3, 2017 VIKTIG VIKTIG Han sier "You can even jumpstart it from here" Men det kan du ABSOLUTT IKKE Er det en dieselbil du har så vil du ha skadet SAM før du har fått start. Er det en bensinbil, er det MULIG det KAN gå bra, men anbefales ABSOLUTT ikke. Dette punktet er strømtilførsel for SAM fører og dette punktet kan fint gi ladestrøm, men IKKE startstrøm. Quote
diy Posted November 7, 2017 Posted November 7, 2017 Se også denne tråden: http://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=75707.msg464219#msg464219 Quote
Hans Kåre Isdal Posted November 7, 2017 Posted November 7, 2017 VIKTIG VIKTIG Han sier "You can even jumpstart it from here" Men det kan du ABSOLUTT IKKE Er det en dieselbil du har så vil du ha skadet SAM før du har fått start. Er det en bensinbil, er det MULIG det KAN gå bra, men anbefales ABSOLUTT ikke. Dette punktet er strømtilførsel for SAM fører og dette punktet kan fint gi ladestrøm, men IKKE startstrøm. det stemmer med min opplevelse. eg hjelpe starta ein toyota....så langt kost meg 10 000 kr...+ 5000 kr for å fiksa sam enheten. så er det fiksa....ja det er IKKJE ambefalt. Quote
Recommended Posts