Jump to content

Hva passer på W202

Recommended Posts

Posted

Som sagt, hva passer på w202? Jeg har en c-klasse og har lyst til og kjøpe nye felger, men har ikke lyst til og valse eller endre noe på hjulbuer. Ha er det største felg dimmen jeg kan ha? Og hva er den største dekk dimmen jeg kan ha?

Passer f.e.k. 8.5x18 / 9.5x18 m. 225/40-18 og 255/35-18  (Hær er det mest den siste dekk dimmen jeg lurer på, 255)

En annen type felg jeg ser på er dimmen 8,5 og 9,5x19 ET38

Hvilke felger er dette foresten?

Harsewinkel_011.jpg

Posted

Bak er det masse plass. 255 er null problem. På min hadde jeg 8x17 med 255/40-17 med ET35. Satte på spacer på 10mm og fikk da ET25. Da gikk de kantikant bak og ble meget stilig. Felgene på bildet er MAE Crown vil jeg tro. Ikke av det billige slaget for å si det sånn. Charlie vet nok mye mer om disse felgene om du er interessert i slike!

Posted

Råheftige felger!! Felgene på bildet heter MAE Crown-Jewel 3, og er produsert av OZ-fabrikken på oppdrag for MAE Autodesign i Tyskland. OZ har imidlertid aldri hatt tillatelse til å selge disse felgene, så derfor har det alltid vært et problem å få fatt i disse felgene. MAE er initialene til en designer-tulling som var så overlegen at ingen tunere var interessert i å samarbeide med ham. MAE-autodesign.de  er nedlagt for et år siden, så hvis du skal ha MAE så må du kjøpe brukt. Jeg hadde slike i 18" på min 600 SEL, og like i 20" på min E320T CDI. Let i trådene mine på "medlemmenes biler", så ser du masse bilder av MAE felger :wink:

Angående store felger til W202, så skal det ikke være store problemene med 8,5x20 og 225/30-20 dekk. Var jo en på Gol ifjor som hadde disse dimensjonene på en C-klasse. Han hadde krommede Larzon Addicted felger og sort bil. Vanvittig heftig!!!

Posted

Hva synes du om disse da Charlie?

I størrelse 9x18 rundt om, evt 8x18 foran..Har helst lyst på 9x18 hele veien, tøffest med mest kant :wink:

04-w762sport-03.jpg

Posted

Hva synes du om disse da Charlie?

Har bare et ord; HELRÅTT!! (De er MYE finere i virkeligheten enn på bildene)

Det kommer slike på den gamle C-klassen min til våren, da i 8x18 foran og bak. Skal prøve å få lagt ut bilde når han får de på!!

Posted

.... så billig da :lol: 20 239kr i Tyskland :shock:

MAE har aldri vært billig-felger. Ingen skrudde felger er "billige".

Dette er forøvrig den første Crown-Jewel utgaven med skruer langs hele kanten. 2. og 3. utgave fikk hullene helt ned til kanten.

Posted

Ikke spor av tråden min helt da..

Dette skulle handle om hva som passer av felger på W202/S202 ikke 210/211 osv..

Tror jeg skal satse på WP felgene. Synes de ser virkelig tøffe ut!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...