Jump to content

124 - blanklister (og sidedeksler) 4 spørsmål

Guest K.E. Sjursen

Recommended Posts

Guest K.E. Sjursen

Hei,

Vurderer en liten facelift på min -87 230TE og har et par spørsmål..

1.Sidedekslene, passer deksler fra sedan på min stv?

2.Blanklistene som sitter på toppen av sidedesklene, mener å ha sett bilde både med og uten. Er disse integrert i dekslene eller kan de ettermonteres?

3.Kan blanklistene ettermonteres i front og bak på min bil? Kjøpes hvor?

4.Finnes det forksjellige typer blanklister? Mener å ha sett både breie (i front) og tynne?

..noe annet jeg bør vite? ca.pris på deksler og/eller lister?

Guest Espen
1.Sidedekslene' date=' passer deksler fra sedan på min stv?[/quote']

Skulle tro det, for stv og sedan er like lange og har like dører, også bakdør fra ruta og ned...

2.Blanklistene som sitter på toppen av sidedesklene' date=' mener å ha sett bilde både med og uten. Er disse integrert i dekslene eller kan de ettermonteres?[/quote']

Jeg har kun sett sidepaneler med kromlist. Disse er forsåvidt separate deler, men du ser at noe mangler hvis disse ikke er montert. Det er et lite søkk hvor kromlisten skal ligge. I tillegg kan en såvidt skimte klips som holder sidepanelet påplass hvis listen ikke ligger over og dekker til. Det blir rett og slett stygt hvis du ikke får sparklet det eller noe sånt.

3.Kan blanklistene ettermonteres i front og bak på min bil? Kjøpes hvor?

Når jeg demonterte fangerne mine kan jeg ikke si jeg så noe på undersiden som skulle indikere at listene var klipset fast osv. Men dette er så lenge siden at det vet jeg ikke for sikkert. Hvis du får kjøpt det må det vel bli gjennom her' date=' bilhugger eller forhandler da.

4.Finnes det forksjellige typer blanklister? Mener å ha sett både breie (i front) og tynne?

Det er bare en type list. Listene på fangere er bredere foran/bak enn på sidene.

..noe annet jeg bør vite? ca.pris på deksler og/eller lister?

Du trenger noe innmari mye klips, bare det i seg selv er utrolig dyrt. Når dette anskaffes bør du ha fått hjelp fra noen her som kan hoste opp hvor mange klips du trenger av hver type og med hvilket delenr. Hvis ikke blir du ståendes i evigheter hos forhandler. Dette har de knota med no' innmari på Follo Bil Ski og Autostern. Det er ingen billig affære du begir deg ut på hvis du ikke får tak i sidepaneler og kromlister billig billig. Du må vel kanskje borre opp hull til nye festepunkter også? Sikkert noen andre som vet dette. I tillegg trenger du nye kanaldeksler hvis det skal bli fint.

Guest Tin Nguyen

2.Blanklistene som sitter på toppen av sidedesklene' date=' mener å ha sett bilde både med og uten. [/quote']

Det er CE modellene som har paneler uten blanklister.

Det er bare en type list.

Er du helt sikker på det? Det er en i klubben med noen voldsomme alu-lister på støtfangerene. Han påstår i hvertfall at de er orginale.

Modeller før 1990 ?

alu-listene på støtfangerene og bakluka kom på '90-modellene.

Guest Espen
Det er bare en type list.

Er du helt sikker på det? Det er en i klubben med noen voldsomme alu-lister på støtfangerene. Han påstår i hvertfall at de er orginale..

Jeg har aldri sett noe annet enn de normale listene på fangerne. Hvis det er originalt er det litt rart det ikke finnes flere biler som har det. Kanskje det er noe amerikansk option?

Ok, da lærte jeg noe i dag også :wink: Men disse går jo uansett ikke å plassere på en stv eller sedan...

Guest Tin Nguyen

Modeller før 1990 ?

Etter det jeg har lært fikk CE aldri disse kromlistene øverst på sacco-panelene.

Modeller før 1990 ?

Etter det jeg har lært fikk CE aldri disse kromlistene øverst på sacco-panelene.

Hvem var din læremester Tin?! 8)

Ikke bare øverst på panelene, men også på dørhåndtak og på bak og foran støtfanger. I tillegg fins det andre typer krom rundt vinduer, taket og bakruta også. They are every where! :lol:

www.ascona.no/hansen

Guest Espen

Modeller før 1990 ?

Dette er en -88 modell' date=' og som Tin sier uten kromlist...

[img']http://cache.finn.no/mmo/522/831/5_1074063120.jpg[/img]

Og detter er en -91 modell med kromlist...Tror det ble standard med dette fra -90. Samtlige annonser jeg har sett på biler fra -90 og oppover har kromlist...

9_1185011602.jpg

Guest K.E. Sjursen
Du må vel kanskje borre opp hull til nye festepunkter også

Sier du det? Bruker en ikke bare de samme hullene/klipsene som er på

eksisterende listverk?

Kommer disse i forskjellige farger eller er de lakkerte hvis det er noe

annet enn grått? Jeg trodde det, men jeg spurte BoS lokalt og de sier at

støtfangere kommer i én farge. Hvis det er noe annet enn mørke grått så

er de enten lakkerte eller falmet.

Guest Espen
Du må vel kanskje borre opp hull til nye festepunkter også

Sier du det? Bruker en ikke bare de samme hullene/klipsene som er på

eksisterende listverk?

Ang. borring vet jeg ikke dette for sikkert. Det er bare noe jeg mener å ha lest ett eller annet sted. Spør på Mercefreaken' date=' der er det minst en jeg vet om som har gjort dette: Michael, site admin.

Kommer disse i forskjellige farger eller er de lakkerte hvis det er noe

annet enn grått? Jeg trodde det, men jeg spurte BoS lokalt og de sier at

støtfangere kommer i én farge. Hvis det er noe annet enn mørke grått så

er de enten lakkerte eller falmet.

Vet ikke, men tror ikke disse blir levert med noe annet enn grunning i beste fall, muligens helt ubehandlet?

• 1 year later...