Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg tenkte jeg skulle bytte bremser å eksosanlegg på bilen min til våren.

Jeg har sett her på forumet at det er litt forskjellig å velge mellom når det gjelder bremseskiver og kalippere. Som feks. Brembo sine skiver og kalippere. Vil dette være "bolt on" på en S124? Hvordan er disse i forhold til MB sine bremser? (f.eks 300 el 500 bremser)

Og hva vil jeg komme best ut med i tanke på pris på skiver å kalippere?

Så var det eksosanlegget: Er det noen som har noen tips om hvem som selger kvalitetsanlegg til mercedes?

Mvh. Trond M

Posted

Så var det eksosanlegget: Er det noen som har noen tips om hvem som selger kvalitetsanlegg til mercedes?

Mvh. Trond M

Kvalitet? tja, AMG, Brabus, Lorinser, Carlsson... Men det blir helvetes dyrt, hehe. Neida ta en telefon til Ferrita du, da skreddersyr de et annlegg til deg i rustfritt stål. Flere i klubben som har gjort det som er meget godt fornøyd. Ikke halvgæern pris heller.

Posted

Mvh. Trond M

Kvalitet? tja, AMG, Brabus, Lorinser, Carlsson... Men det blir helvetes dyrt, hehe. Neida ta en telefon til Ferrita du, da skreddersyr de et annlegg til deg i rustfritt stål. Flere i klubben som har gjort det som er meget godt fornøyd. Ikke halvgæern pris heller.

Skal ikke stjele tråden, men jeg sendte mail til ferrita i sverige, med spm om pris og har enda ikke hørt noe...

Skulle da tro det ville bli mye billigere å hente det i sverige...

Posted
Skal ikke stjele tråden, men jeg sendte mail til ferrita i sverige, med spm om pris og har enda ikke hørt noe...

Skulle da tro det ville bli mye billigere å hente det i sverige...

Ikke når jeg sjekket. Dessuten svarer de i løpet av et par minutter hvis du ringer de.

Posted

Bremser: Brembo sitt er bolt-on.

Eksos er vel som nevnt ferrita, alternativt om du ønsker noe litt rimeligere, men i good kvalitet så er eberspächer tingen. Selges hos Autotrio i Oslo, Auto-huset i Trondheim og Bergen. (hvem flere som har det?)

Posted

Betalte vel 7000 for komplett fra katalysatoren og bakover, men spesialbygd potte med to skråskjærte utblås bak. Det blir ikke bedre kvalitet enn dette da anleggene har livstidsgaranti. :)

Når det gjelder bremser er det essensielt å vite hvordan bil du har før vi kan si noe om hvilke bremser som passer. Alle 124 bremser passer ikke om hverandre.

Posted

Jeg kjøpte ferrita i Sverige/Gøteborg, men det var før Ferrita Norge kom i gang skikkelig. Idag hadde jeg valgt å dra til Spydeberg i stedet. Ikke er det så mye dyrere, og servicen hos Ferrita i Norge er helt topp! Anbefales.

Posted

Bremser: Brembo sitt er bolt-on.

Eksos er vel som nevnt ferrita, alternativt om du ønsker noe litt rimeligere, men i good kvalitet så er eberspächer tingen. Selges hos Autotrio i Oslo, Auto-huset i Trondheim og Bergen. (hvem flere som har det?)

Stjerneservice har det. Eber er OEM. Kjøpte det fremre røret til min i sommer, var kliss likt det gamle, bare litt mindre slitt.

Posted

Bilen er en S124 86/94 mod. Er det flere typer av brembo bremsene som passer til denne bilen?

Stemmer, du hadde 230TE du. Brembo er forferdelig dyrt. Men jeg lurer på om ikke E500 bremser passer på din og også bremser fra W203 C32/C55 AMG. Må uansett sjekkes for sikkerhetsskyld.

Posted

Send en mail til disse: http://www.movit.de/ og spør om pris/hva de har å tilby, ingen vits å ta det igjennom noen i Norge, blir som regel dobbelt så dyrt.

På hjemme PC`en har jeg mange flere sider med bremser som er til en fornuftig pris og som en får ferdig TUV papirer på, og som passer 100%..... men billigst finner du på e-bay, da kan du få et sett til et par-3 høvdinger noe som er ekstremt billig.... :P

Posted

Hva sånn ca. ligger et ferrita anlegg på da? Ingen som har noen synspunkter på bremse problematikken min...

Jeg har akkurat prata med Eksosexperten eller hva dem nå het i porsgrun (anbefalt av ferrita norge)... og han skulle ha vel 16.000 for alt på min S210 320E..

mao fra grenrøra (som alt er rustfritt) og bakover, mao 2 katalysatorer, alla rør, 2 blåsere bak (1 oval på hver side) samt montering... dette skulle han ha 16 lapper for, hvis jeg hadde kjørt 1 på venstre side bak som orginalt ville det kostet ca 14000...

Med tanke på hva orginalt MB koster så er jeg snart på vei til Pors for å få montert tenker jeg...

Posted

Disse skal også ha bremser til Mercedes, men det er i USA, send en mail og spør om bremser til 124.....http://www.wilwood.com/ de er endel rimeligere enn typiske Brabus/AMG bremser, men det spørs om de har så mye til 124 da.... :P

Dette er en god tuning side, de forhandler Brembo, jeg kjøpte bremseklosser derfra, ekstremt god service..!!.. :P  http://www.kerscher-tuning.de/cgi-bin/shop.pl?page=frameset.html&shopid=11715741744329

Send mail de kan engelsk.... :P

Ellers er det e-bay, hvis en ikke er intressert i å betale 10-15000+ Nok for et sett..... :lol:

Posted

Spørs jo litt hvor du skal hen da, Svendsen Eksos skal vel begynne med Ferrita.

Når det gjelder bremser, så er det avhengig av hva du vil, skal du ha vanlige forbruksbremser eller noe som er mer ekstremt?

Hva er målet?

Brembo OEM skiver er ikke noe så voldsomt fantastiske, har mye mindre reklamasjoner på Zimmermann.

Selv kjører jeg Zimmermann sport på BMW'en, mens Merca har noen Zimmermann OEM.

Jeg har prøvd EBC Torbogroove, og syns ikke Zimmermann sport står mye tilbake for disse, selv om prisen er betydelig lavere.

Kjører i dag EBC Redstuff klosser og det funker greit.

Skal du ha bremseåk, så må jeg spørre hva som er bakgrunnen for det? de bremsene du har er ørlitt tregere, men effekten er likevel svært god.

Posted

Skal begynne ??? vet du når ??

Dem er jo litt nærmere meg enn porsgrunn er :-)

Jessheim -> Pors for eksosannlegg er jo ett stykke, men med tanke på att 2 kat. hos BOS koster 26.000 + arbeid så blir det likevell igjen mye penger å bo på hotell for :-)

Posted

Jessheim -> Pors for eksosannlegg er jo ett stykke, men med tanke på att 2 kat. hos BOS koster 26.000 + arbeid så blir det likevell igjen mye penger å bo på hotell for :-)

Forrige uke eller noe sånt.....

Men Svendsen på Lørenskog tror jeg ikke kommer til å bidra sterkt, ei heller Oslo...

Posted

Men Svendsen på Lørenskog tror jeg ikke kommer til å bidra sterkt, ei heller Oslo...

Hvilken da ???

Posted

Hvilken da ???

De selger sikkert, hør med de, ring og hils fra Simen på Stjerneservice så vet han hvem det er snakk om.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...