Jump to content

etermontere xenon

Recommended Posts

Posted

venter på et xenon kit h7 med 8000k som jeg skal montere på en 2002 mod c180. vil jeg få feilmelding på lys slik at jeg må på verksted etterpå? det er med balast.

Posted

alle xenon er vel med ballast... og pærevarsleren vil vel si ifra etter du har koblet på dete kittet. Mener å ha sett ett sted at det går an å få tak i en forkoblingsmotstand eller noe sånt som gjør at pærevarsleren ikke reagerer...

Posted

Jeg vet at dersom man monterer inn originale xenonlys på 203, så må man programmere bilen (med StarDiagnose, dvs verkstedmateriell) om til 'Xenon Present' - gjør man ikke det vil de ikke tenne skikkelig og 'blitzer' bare...

Posted

alle xenon er vel med ballast... og pærevarsleren vil vel si ifra etter du har koblet på dete kittet. Mener å ha sett ett sted at det går an å få tak i en forkoblingsmotstand eller noe sånt som gjør at pærevarsleren ikke reagerer...

Gjelder ikke dette kun for "LED" lys ???

Posted

Min 2001 mod 210 har orginale xenon på Nærlysa. Jeg har ettermontert Xenon i fjernlysa og i "grøftelysa" i frontfangeren. Ingen problem med pærevarsler. Fungerer som den skal. Gir varsel som normalt. Jeg har også koblet meg inn på orginalt parklys,for å hente strøm til parklys i grøftelysa og til sidemarkeringslys i "pølsa" på frontfangeren.Dette funker også fint,uten problemer med pærevarsler. Denne varsleren er vel lagd slik at den reagerer hvis det blir forskjell på belastning på en av sidene til de forskjellige lysene.

Hvis sikringen til nærlysa dine idag har 10amp sikring,så må du mest sansynlig bytte denne ut til 15amp.

Ingen fare med å gjøre dette,da det er samme tykkelse på ledningene på orginale Xenon som bruker 15amp sikring. Grunnen til at du må gjøre dette,er at ballasten bruker litt mye strøm akkurat når den tenner. Hvis du da har en 10amp sikring på nærlys kursen, så vil denne ryke. Bytt til 15amp,og problemet er borte.Måtte selv gjøre dette på fjærnlys kursen min. Men du prøver først sånn det er, så får du heller bytte sikring hvis du får dette problemet.

Fikk ikke dette problemet på kursen til "grøftelysene" mine, selv om denne også er 10amp. Kan være at noen ballaster bruker mere strøm enn andre i start øyeblikket. Men når lampene først er tent, så bruker de mindre strøm en standard pærer. Lykke til med "nye" lys!! 8)

Posted

Det kan jeg svare på; ja, det blir det. Men det er kun første gangen du bruker de. Du kjører på kvelden og kommer til en ubelyst landevei og setter på fjærnlysene. Da tennes de tregt som du forklarer. Men når du møter en bil, blender ned, passerer, og tenner fjærnlysene igjen er det veldig lite "etterslep" tilnærmet ingenting.

Posted

Min 2001 mod 210 har orginale xenon på Nærlysa. Jeg har ettermontert Xenon i fjernlysa og i "grøftelysa" i frontfangeren.

Ikke for å stjele tråden, men hvordan blir det når du slår på fjernlysa...blir det litt "etterslep" (om du skjønner hva jeg mener) slik det er på nærlysa når de slås på???

Kun med en gang. Når ballastene/pærene er kalde. Men det er ikke mange sekundene. Ikke noe av dette når du dimmer ned/opp når du møter biler. Men hvor "raskere" ballastene er jo bedre. Jeg bruker de orginale Hella ballastene til fjernlysa. Kjøpte nye 50watts ballaster til nærlysene. Fikk ett tips om at disse orginale Hella ballastene er mye raskere enn de som er med i de fleste "xenonkitt".

Posted

Min 2001 mod 210 har orginale xenon på Nærlysa. Jeg har ettermontert Xenon i fjernlysa og i "grøftelysa" i frontfangeren. Ingen problem med pærevarsler. Fungerer som den skal. Gir varsel som normalt. Jeg har også koblet meg inn på orginalt parklys,for å hente strøm til parklys i grøftelysa og til sidemarkeringslys i "pølsa" på frontfangeren.Dette funker også fint,uten problemer med pærevarsler. Denne varsleren er vel lagd slik at den reagerer hvis det blir forskjell på belastning på en av sidene til de forskjellige lysene.

Hvis sikringen til nærlysa dine idag har 10amp sikring,så må du mest sansynlig bytte denne ut til 15amp.

Ingen fare med å gjøre dette,da det er samme tykkelse på ledningene på orginale Xenon som bruker 15amp sikring. Grunnen til at du må gjøre dette,er at ballasten bruker litt mye strøm akkurat når den tenner. Hvis du da har en 10amp sikring på nærlys kursen, så vil denne ryke. Bytt til 15amp,og problemet er borte.Måtte selv gjøre dette på fjærnlys kursen min. Men du prøver først sånn det er, så får du heller bytte sikring hvis du får dette problemet.

Fikk ikke dette problemet på kursen til "grøftelysene" mine, selv om denne også er 10amp. Kan være at noen ballaster bruker mere strøm enn andre i start øyeblikket. Men når lampene først er tent, så bruker de mindre strøm en standard pærer. Lykke til med "nye" lys!! 8)

Mener du att du bruker grøftelys også som parklys ??? mao du har lagt inn ekstra pære, eller har du noe annet som inneholder 2 pærer ?? Xenon samt vanlig ????  Samt blinklysa ????

Posted

Mener du att du bruker grøftelys også som parklys ??? mao du har lagt inn ekstra pære, eller har du noe annet som inneholder 2 pærer ?? Xenon samt vanlig ????  Samt blinklysa ????

Extra pæreholder i "grøftelysa. 5w glass-sokkel-pærer. H3 pærene er byttet ut til Xenon,med ballaster og det hele.

Har kjøpt nye "pølser" på frontfangeren.De som parktronic sensorene sitter i. Disse er det klarglass markerings lys i.

5w "kromma" glass-sokkelpærer , som lyser orange. Sånne:

Markeringslys.jpg

Har ikke montert disse "pølsene" enda,men har koblet ledningene og sjekket at de lyser som de skal.

Her er bilder av park og xenon i "grøftelysa:

Bilbilder16-6-06015.jpg

Bilbilder16-6-06017Small.jpg

8)

Posted

Tøøøøft sånt må jeg få meg også.... ser jo ut til å være smekkert på 210 :-)

Hvor fikk du pølsene ifra ?? og hvorfor skal du ha "orange" i pølselysene ??

Skal du ha dem som ekstra blinkers eller bare "markeringslys" ???  mao på hele tiden ?

Posted

Tøøøøft sånt må jeg få meg også.... ser jo ut til å være smekkert på 210 :-)

Hvor fikk du pølsene ifra ?? og hvorfor skal du ha "orange" i pølselysene ??

Skal du ha dem som ekstra blinkers eller bare "markeringslys" ???  mao på hele tiden ?

Normalt så er det orange glass i disse markeringslysene. Er sånne på US-bilene. Skal lyse hele tiden.

Kulere med klarglass og "kromma" pære, som lyser orange. Markeringslys skal lyse orange,ikke klart.

Derfor enten orange glass eller klarglass og orange pære.

Hvis du er intr. i slike, så ring til Arne Snapa i klubben. Han skaffer alt av stæsj til Mercedes.

www.arstrading.no  Men ring han da denne siden er dårlig oppdatert. Kan event. sende en mail.

Posted

Hvordan går det med holdbarheten på xenonlampene i fjernlys? Jeg har erfart at når xenonlamper slukkes og tennes ofte så ryker de fortere enn ved jevn bruk. Dette var på drosjer (standard xenon nærlys)med mye start/stopp. Jeg hørte at grunnen til at det kun ble levert xenon på nærlys var nettopp dette.

Posted

Hvordan går det med holdbarheten på xenonlampene i fjernlys? Jeg har erfart at når xenonlamper slukkes og tennes ofte så ryker de fortere enn ved jevn bruk. Dette var på drosjer (standard xenon nærlys)med mye start/stopp. Jeg hørte at grunnen til at det kun ble levert xenon på nærlys var nettopp dette.

Forkorter nok levetiden på pæra noe,men med den forskjellen på lys,så er det verdt det. Har brukt mine 1år nå, uten noe tull.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...