Thomas Madsen Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Hepps... Da kommer jeg med ett rart spm... Skal få tatt bilde i morgen, men lurer så fælt på dette så jeg klarer ikke vente... Står foran motor og titter inn, på da høyre side (Venstre i kjøreretning), rett innafor ABS fordeleren, sitter det ett rele elns.... det går 2 rør til det, 1 med inn, og 1 som går ut... når motor står på tomgang tikker det noe styggli i dette... høres med panser igjen... noen som vet hva dette kan være, evnt hvorfor det tikker sånn ??
TEH Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Står det MOT på det? Det tikket som bare det hos meg også. Helt normalt og ingenting og bry seg om var beskjeden fra merkeverksted. Tikker når det er kaldt. Fikk aldri noen god forklaring på hvorfor.
Thomas Madsen Posted February 5, 2007 Author Posted February 5, 2007 Står det MOT på det? Det tikket som bare det hos meg også. Helt normalt og ingenting og bry seg om var beskjeden fra merkeverksted. Tikker når det er kaldt. Fikk aldri noen god forklaring på hvorfor. Ja, mener det sto MOT på det, ser ut til att røra går innunder "motordekslet" ... prøvde sånn ihalvmørket å se hvor rørene gikk, og mener dem forsvant innunder der....
Thor-Egil Andersen Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 Har slik tikkelyd på madammens sin 200 også... ikke altid, men mest når det er kaldt....
jwa Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 Kan det være pumpen som pumper bensingass inn i innsprøytingen? (Regeneration valve? pkt 5 i bildet) http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=210037&M=111%2E970&GA=722%2E440722%2E600&GM=717%2E417&CT=F&cat=45P&SID=47&SGR=060&SGN=04 På min tidligere W 210 var det også slik tikkelyd. Ble tatt opp hos BOS ved servicebesøk. Svaret var at disse pumpene/ventilene vil lage lyd. Noen bygger små "hus" for å dempe lyden. Dette synest jeg var en dårlig løsning, så bilen min hadde lyden så lenge jeg hadde den. Mest er dette en sak til irritasjon.
Thomas Madsen Posted February 7, 2007 Author Posted February 7, 2007 Det kan se slik ut ja, ligner ihvertfall på rørutforming med mer.... Og tikkelyden er små anoying, hører den ikke inni bilen, men står ved panser og ser kul ut lissom så hører man tikk tikk tikk tikk tikk tikk tikk..... Er rett før bomben går av lissom...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now