Guest Sondre B. Bjelland Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1114542991433?finnkode=5291599&sid=2ajFaHwEE191687&pos=133 Hadde ikke gjort noe for å si det sånn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geir Tore Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Sikkert en morsom bil, men den er listet som '85 230E på www.vegvesen.no. Mao. ombygd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Sikkert en morsom bil' date=' men den er listet som '85 230E på www.vegvesen.no. Mao. ombygd.[/quote'] Bygget av Porsche ...eller bygget av Tommy Hansen kanskje? ...eller kanskje det er en rammenummerflytting? Da er det jo en hel og god bil i hvert fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1114542991433?finnkode=5291599&sid=2ajFaHwEE191687&pos=133 Hadde ikke gjort noe for å si det sånn Bygget i samarbeid med porsche, i hvertfall.. Hva er egentlig AMG med den der? 500 ble da bygget helt uten hjelp fra AMG? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Det sto AMG understell og felger. Så enten er det faktisk et AMG understell på den, som du kan få til 500E, eller så vet ikke eieren hva han prater om siden understellet på 500E er utviklet/tunet av Porsche. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tonny Solem Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 eller så vet ikke eieren hva han prater om siden understellet på 500E er utviklet/tunet av Porsche.Personer som har slike biler vet stort sett alt om disse bilene.Ikke mange som kjøper seg en 500E uten å ha ett fnugg av intressefor Mercedes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Trodde det bare var Limited Edition som ble laget i 94-95 som AMG hadde vært å rotet i etter den var bygd hos Porsche, disse ble det bare laget 100 stk av eller var det mindre.....?Eller er jeg helt på tur nå..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ms V-max Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Trodde det bare var Limited Edition som ble laget i 94-95 som AMG hadde vært å rotet i etter den var bygd hos Porsche' date=' disse ble det bare laget 100 stk av eller var det mindre.....?Eller er jeg helt på tur nå..... [/quote'] Neida, bare på en liten skogstur Det ble bygget omlag 500 Limiteds. Bilen i annonsen er hverken orginal 500 eller AMG desverre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Trodde det bare var Limited Edition som ble laget i 94-95 som AMG hadde vært å rotet i etter den var bygd hos Porsche' date=' disse ble det bare laget 100 stk av eller var det mindre.....?Eller er jeg helt på tur nå..... [/quote'] Limited gikk så vidt jeg vet bare på farger og felger (muligens også interiør)... Og så ble den vel bare solgt i Sveits mener jeg å huske. (Lenge siden jeg leste om dette nå...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Trodde det bare var Limited Edition som ble laget i 94-95 som AMG hadde vært å rotet i etter den var bygd hos Porsche' date=' disse ble det bare laget 100 stk av eller var det mindre.....?Eller er jeg helt på tur nå..... [/quote'] Limited gikk så vidt jeg vet bare på farger og felger (muligens også interiør)... Og så ble den vel bare solgt i Sveits mener jeg å huske. (Lenge siden jeg leste om dette nå...)ÅÅhh, er det de bilene som har ett noe fargesterkt interiør? Knall blått o.l.? Trodde det var laget av eierne jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ms V-max Posted April 27, 2005 Share Posted April 27, 2005 Limited gikk så vidt jeg vet bare på farger og felger (muligens også interiør)... Og så ble den vel bare solgt i Sveits mener jeg å huske. (Lenge siden jeg leste om dette nå...) Stemmer det.Man fikk de bare i Saphirschwartz eller Briljantsilber med dertil "egnet" farge på interiøret. Treverket i Sort Platanlønn/ Vogelaugenahorn og felgene 17" Evo 2 (6-spoke DTM) med 245/45 run baut. De ble produsert spesielt for det Sveitsiske marked, faktisk med noe kortere utveksling på diffen pga landets fartsgrenser leste jeg et sted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt E Jacobsen Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Sikkert en morsom bil' date=' men den er listet som '85 230E på www.vegvesen.no. Mao. ombygd.[/quote'] Bygget av Porsche ...eller bygget av Tommy Hansen kanskje? ...eller kanskje det er en rammenummerflytting? Da er det jo en hel og god bil i hvert fall. Dette er en original 500, Grunnen til at den er oppført som en 230 er det er tatt såkalt "karosseri bytte" det som er gjort, er at det er tatt inn en original 500, delt i to front, bak, sveist på bakpart av en 230. Så etter en hvis tid så er det sveist tilbake bakparten av 500`n. Dette står i vognkortet, karosseribytte to ganger. Dette er helt lovlig og ingen ting muffens. har flere kompiser som har gjort dette med b.l.a Supra.Det ble gjort for ca 7 år siden av et firma i/ved Trondheim, kan vi tippe på Buvika.? Eieren nå har hadt bilen i to år og forige eier i fem, det var han som fikk dette gjort.Jeg har snakket med nåværende eier og prisen er diskutabel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Det ble gjort for ca 7 år siden av et firma i/ved Trondheim' date=' kan vi tippe på Buvika.? Eieren nå har hadt bilen i to år og forige eier i fem, det var han som fikk dette gjort.Jeg har snakket med nåværende eier og prisen er diskutabel.[/quote']Er det han som har ordnet denne? Har hørt han har holdt på med sånne ting. Men for meg er bilen vesentlig forringet når de har herjet sånn med den. Kappa den i to for å spleise på en 230 bakpart for så kappe den igjen...Nei, er litt skeptisk til sånne ting. Ang. Buvika-fyren: er det samme person som for litt siden bygde opp en sort Ferrari 360 fra vrak av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt E Jacobsen Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Vil tro at det er samme fyren ja. ferrarien er jo gammelbilen til Petter Stordalen. Det er jo ikke sikkert at det er samme mann da, men det er vel ikke noen andre Trondheimsområdet som kan gjøre dette skikkelig.Hadde en gang en G 300 TD, var nede å så på noen G`er som han hadde tatt å bygd om til 463 dette var skikkelig arbeid. like bra som Fjeldstad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Vil tro at det er samme fyren ja. ferrarien er jo gammelbilen til Petter Stordalen. Det er jo ikke sikkert at det er samme mann da' date=' men det er vel ikke noen andre Trondheimsområdet som kan gjøre dette skikkelig.Hadde en gang en G 300 TD, var nede å så på noen G`er som han hadde tatt å bygd om til 463 dette var skikkelig arbeid. like bra som Fjeldstad.[/quote']Litt off topic nå, men vet du om han har biler til salgs eller bare bygger han på bestilling. Hadde vært artig å tatt seg en tur ut for å se. Hvor på Buvika? Hallen ved sjøkanten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ms V-max Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Dette er en original 500' date=' Grunnen til at den er oppført som en 230 er det er tatt såkalt "karosseri bytte" det som er gjort, er at det er tatt inn en original 500, delt i to front, bak, sveist på bakpart av en 230. Så etter en hvis tid så er det sveist tilbake bakparten av 500`n. [/quote'] Nok en 500 med morsomme sveiseskjøter og ødelagte papirer med andre ord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt E Jacobsen Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Dette er en original 500' date=' Grunnen til at den er oppført som en 230 er det er tatt såkalt "karosseri bytte" det som er gjort, er at det er tatt inn en original 500, delt i to front, bak, sveist på bakpart av en 230. Så etter en hvis tid så er det sveist tilbake bakparten av 500`n. [/quote'] Nok en 500 med morsomme sveiseskjøter og ødelagte papirer med andre ord. Kan vel si det sånn. Men bilen er jo like fult en 500.Snakket med selgeren i helga og bilen kunne gå for ca 200 000,- ved hurtig avg. Det er ikke gal pris da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt E Jacobsen Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Litt off topic nå, men vet du om han har biler til salgs eller bare bygger han på bestilling. Hadde vært artig å tatt seg en tur ut for å se. Hvor på Buvika? Hallen ved sjøkanten? Jeg har ikke vært der på noen år nå. Men du kjører mot buvika, når du kommer til første ordentlige avkjøring til venstre rett etter en skarp venstre så høyresving, tar du opp der så ligger det ca 500, til 700 meter oppe i bakken. En stor hall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lo Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Tatt inn som delebil med andre ord. Høres ikke særlig seriøst ut i alle fall..... Det er mikset og trikset mye med sveiseapparatet i Buvika for å si det sånn.......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt E Jacobsen Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Tatt inn som delebil med andre ord. Høres ikke særlig seriøst ut i alle fall..... Det er mikset og trikset mye med sveiseapparatet i Buvika for å si det sånn.......... Ja hvis det er gjort i buvika da.Det er jeg ikke sikker på, men bare TROR det.Jeg vil ikke ha på meg å sette ut rykter om dårlig arbeid, det jeg vet, er at fyren i Buvika gjør ordentlig arbei.Det du sier er jo det samme som å si at Inge sin 6,5 BRABUS er et lappverk. Har en kamerat som kjørte Supran sin til vrak, hentet en annen fra Tyskland som delebil.Det som ble gjort var å bruke gammel motor, gir og bakaksel. Og sette dette på den nye som ble hentet inn.Etter godkjenning av dette hos biltilsynet.Var det bare å sette inn igjen motoren som stod der fra før hvis det var ønskelig. Før hele operasjonen ble startet var biltilsynet å merket motor, gir, bakaksel slik at det var sikkert at det var dette som ble brukt. Er en lov som sier at det skal brukes 3 komponenter som har med drivlinje, motor å gjøre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Er en lov som sier at det skal brukes 3 komponenter som har med drivlinje' date=' motor å gjøre.[/quote'] Er ikke den loven forandret nå? Mener å huske det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Det du sier er jo det samme som å si at Inge sin 6' date='5 BRABUS er et lappverk.[/quote']Den er jo det. Riktignok et ganske pent lappverk, men det er jo en bil som er kappet i to, tatt inn, og så sveiset sammen igjen. Er en lov som sier at det skal brukes 3 komponenter som har med drivlinje' date=' motor å gjøre.[/quote'] Er ? Var, vel ? Dette ble i hvertfall endret en del for noen år sida for å hindre nettopp slike lappverk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengt E Jacobsen Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Er ? Var, vel ? Dette ble i hvertfall endret en del for noen år sida for å hindre nettopp slike lappverk. Ja ikke vet jeg, men dette på supraen ble gjort for 2 år siden , og den er jo ikke noe lappverk. Den har jo bare skiftet motor, gir, og bakaksel.dette er jo noe som blir gjort daglig på alle biler.Bare les godt på forumet så ser du der.Det er jo ikke noe lappverk alle bilene som får skiftet disse delene fordi de er utslitt, eller fordi man bare ønsker en annen utveksling , eller en annen girkasse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts