Erling B Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 Hallo! Låsen på hoveddøren min er ødelagt, sentrallåsen funker heller ikke. Har dette sammenheng eller skulle det fungert uavhengig? Uansett hvordan er det best å gå frem for å få skiftet lås? Ny lås med samme nøkkel er vel kanskje ikke mulig...? Belysningen i dashbordet og i instrumentpanelet er heller ikke topp? Er det greit å skifte pærer, har noen erfaringer fra dette? Hadde en gammel ascona for 8 år siden, det var et hekkan og få skiftet lyspærer i dashbordet på den.. Håper på gode tips! Lurer også på hvordan de breie listene nede på dørene er festet? Kunne tenkt meg og hatt de av for å kikke litt på hvordan ting ser ut under..
Guest rudi Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 ang listene nederst på døra så sitter de vel bare med noen clips og en skrue i bakkant... gjør iallefall det på w124 og w201... clipsene kan lett ryke hvis du ikke er forsiktig... gjorde det på min gamle 201:(
Olav Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 At sentrallåsen ikke fungerer kan ha sammenheng med den defekte dørlåsen din. Er det bare selve låsesylinderen som er gåen, eller er det mere. Nye låssylindrer kan bestilles utifra chassisnummer og du får da en som går på samme nøkkel. Sentrallåsen drives av vakum, så på en såpass gamel bil er det slett ikke usannsynlig at du har en lekkasje et sted. Hør etter lekkasjelyder. Mye av interiørbelysningen går på optiske kabler med en sentralt plassert lyskilde inne i dashbordet. I instrumentpanelet en det bare å løsne speedometerviren og elektriske kobliger og dra ut hele boksen. Fremgangsmåten er godt beskrevet i en rekke tråder her på forumet.
Erling B Posted February 4, 2007 Author Posted February 4, 2007 Takk for tipset! Jeg skal se om jeg finner artikkelen. Hvis ikkje får jeg prøve meg fram.
Jens Honoré Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 Hadde en 1982 mod 280 SE. Hadde og problemer med sent låsen. På min var det en eletrisk vakum pumpe i reservehjuls brønnen. Hadde en del fuktighet i bagasje rommet som gjorde att pumpen ikkje funket. Tok den opp tørket og rengjorde. Så funket den
Guest 2800 Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 Brudd i ledningen fra sentrallåsen., akkurat i overgang mellom dør og dørstolpe.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now