Thomas Madsen Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 Har hørt att man skal ha likt på "like" akslinger, f.eks har man falken dekk høyre bak, skal begge bak være det, men har også fått høre att bytter man dekk foran, skal man også bytte bak når det er 4wd eller 4matic i mitt tilfele.. Noen som vet om dette stemmer ?? Hvordan er det da med 1 dim foran og en annen bak ?? Vil ikke risikere å "messe" med 4matic systemet bare for å ha noe fetere dekk bak ..
Jørn Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 Har hørt att man skal ha likt på "like" akslinger, f.eks har man falken dekk høyre bak, skal begge bak være det, men har også fått høre att bytter man dekk foran, skal man også bytte bak når det er 4wd eller 4matic i mitt tilfele.. Noen som vet om dette stemmer ?? Hvordan er det da med 1 dim foran og en annen bak ?? Vil ikke risikere å "messe" med 4matic systemet bare for å ha noe fetere dekk bak .. Veldig viktig med samme rulleomkrets på alle 4 hjul,med 4matic. Kan sikkert velge forskjellig dimensjon foran og bak,men viktig at rulleomkretsen er lik. Tror du kan risikere havari av 4matic systemet hvis du kjører med forskjellig rulleomkrets på dekka! Tror det greieste er å velge like dekk/felger på alle 4! Da har du også muligheten til å bytte om foran og bak underveis,for å slite dekkene likt! Vet ikke hvor mye avvik dette systemet tåler,men tror det er best at dekkene blir nogenlunde likt slitt. Hvis ikke så får du jo forskjell på rulleomkrets av dette.
Thomas Madsen Posted February 3, 2007 Author Posted February 3, 2007 Har hørt att man skal ha likt på "like" akslinger, f.eks har man falken dekk høyre bak, skal begge bak være det, men har også fått høre att bytter man dekk foran, skal man også bytte bak når det er 4wd eller 4matic i mitt tilfele.. Noen som vet om dette stemmer ?? Hvordan er det da med 1 dim foran og en annen bak ?? Vil ikke risikere å "messe" med 4matic systemet bare for å ha noe fetere dekk bak .. Veldig viktig med samme rulleomkrets på alle 4 hjul,med 4matic. Kan sikkert velge forskjellig dimensjon foran og bak,men viktig at rulleomkretsen er lik. Tror du kan risikere havari av 4matic systemet hvis du kjører med forskjellig rulleomkrets på dekka! Tror det greieste er å velge like dekk/felger på alle 4! Da har du også muligheten til å bytte om foran og bak underveis,for å slite dekkene likt! Vet ikke hvor mye avvik dette systemet tåler,men tror det er best at dekkene blir nogenlunde likt slitt. Hvis ikke så får du jo forskjell på rulleomkrets av dette. Var noe sånt jeg trodde, og med forskjellig bredde på felger blir jo det pyton å få lik rulleomkrets .... så blir vel 235 foran og bak bare da... jaja...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now