Jump to content

Noen med kunnskap om refinansiering av billån?


Leif-O-L

Recommended Posts

 

 

 

 

Hei folkens  :D Vil anta at flere av dere har erfaring med refinansiering av billån. Kunne trengt litt hjelp, da jeg ikke har særlig mye kunnskap eller erfaring med å eie bil.

 

Betaler mer penger enn jeg strengt tatt burde og leter etter en alternativ løsning. Valgte et dårlig tilbud første gangen jeg lånte penger.

 

Dekket 10 prosent av lånesummen fra egen lomme, 20 % forbrukslån og resterende som et vanlig billån. Banken jeg bruker er Nordea. Måtte ta opp forbrukslånet for å kunne stille nok EK til å motta et sikret lån og har tre spørsmål omkring dette:

 

Noen som kjenner til hvilke banker som har lave renter på billån?

 

Og hva regnes egentlig som en “god” rente på sånne lån? Nå betaler jeg 8,7 som jeg synes blir for mye. Hos DNB for eksempel, står det at de tilbyr lån helt ned mot 4,32 %.

 

Er det også noen som vet om en side hvor jeg kan sammenligne refinansiering av billån? Fant en side som heter refinansiere.net, men de sammenligner ikke riktig type lån. Leter etter noe lignende..

 

Link to comment
Share on other sites

Faktum er at du ikke får lån med sikkerhet i bilen ved refinansiering.

Refinansiering er rett og slett kun mulig ved innkjøp av bil.

 

Dersom du skal ha håp om å spare nevneverdige summer vil det være ved å få sikret lånet med sikkerhet i fast eiendom eller penger.

 

Et annet alternativ er å betale ned raskere og heller leve litt stusselig en periode.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...