Jump to content

Hjelp!! Kona hjemme, jeg på havet

Recommended Posts

Posted

Tror du ikke bilen fusker da? Er en W124 230 88 mod.  HAr gjort det før og, byttet alt fra plugger, ledninger , rotor og fordeler.

Reiste ut i havet, og etter en uke med god bil, og konsumert halve tanken så fusker den. Virker som den går på 3 sylindere. Tidliger forsvant det av seg selv. Men nå kom det igjen på tross av det jeg skiftet. Skulle skifte bensinfilter men fikk ikke tid.

Kan det være dette? Gode råd bukkes og takkes det for. Evt nødhjelp til jeg kommer i land.  :lol:

Når bilen trykkes inn på på gassen og gir den nok mat evt kjører den på over 3 tusen omdreininger så virker alt bra. Men er jo automat så...

Posted

Kan fort være bensinfilter da ja....

Er jo en rask sak å bytte, men ikke like enkelt til havs kanskje :-)

Typisk.  :?

Det ligger i hattehyllen da.......... :lol:

Kanskje jeg skulle sende kjerringa under bilen?  :D

Posted

Hvor bor du hen da? Sikkert noen på forumet her som vil hjelpe en husmor i nød :lol:

Tviler ikke..... :lol:

Får nok fikset det, hvis det kun kan være bensinfilter.. 

Posted

Lenge siden sist det ble byttet ?

Dem skal jo klage en god del km før du må bytte det

Hvis ryktet stemmer, ble det byttet rett etter jeg kjøpte bilen på 188 tusen og nå er bilen kjørt 220 tusen.

Det filteret va forresten grisedyrt, selv om jeg fik det til 40% av på mekonomen.  :shock:

Posted

Vet det er lite.

Kan jo være rusk  i tanken / filter.

Men har lurt litt på om det kan være kondens også? Noen som vet om det er noe i det. Virker som om det skjer når bilen står ute og det regner og er fuktig.

Posted

Jeg hadde fusking på 230en min, kom etter bytte av filter, kabler, rotor, plugger osv.

Fant ut at 2 av pluggene jeg hadde satt i ikke fungerte skikkelig. Trakk av en og en pluggledning mens bilen sto på tomgang.

Sier ikke at det er dette som er problemet, kan være mye annet rart også. f.eks bensinpumpe som fusker, bensinpumperele som fusker.

Blandingsforholdet kan være helt på jordet.

Posted

Trakk av en og en pluggledning mens bilen sto på tomgang.

Er ikke det litt skummelt da. Gjorde det på motorsykkelen min når jeg var ung og dum. Det var en sjokkerende opplevelse kan du si :shock:
Posted

Om det hjelper med mer gass så kan det evnt være tette dyser, da vil ofte kraften forsvinne, og komme igjen ved gasspådrag. Men siden du har nytt filter må du jo prøve å skifte det først selvfølgelig!

Posted

Siden vi er inne på det med dyse-problematikken...

EN ting som kona di hvertfall kan prøve først, mens du er på sjøen!!

Kjøp Autol Derisol B, ei flaske holder til 100 liter. Så når tanken er tom, og ho skal fylle... Ha med flasken, hell 75% av den på tanken, og tank deretter full tank!! La deretter bilen stå og svive noen minutter på stedet, før ho kjører videre!

Dette har reddet min gamle 300E 86-modell, ser det ut til!!

Adressen til firmaet som har dette er:

Vedlikehold Industri Produkt

Kvålkroken 22, 4323 Sandnes

Tlf: 51 68 60 30

Hjemmeside: www.autol.no

Dra rett ut til dem, eller ring dem og hør om hvor du kan kjøpe stoffet...! Dette er den billigste løsningen, og kan være redningen... Ei 1/2-liters flaske koster ca 180,-  Da kan du kanskje hvis det hjelper, bare levere inn igjen filteret?  :P

Posted

Okey.

Då har en god... kompis skrudd "FOR" kona  :lol: , og skiftet bensin filter. Kunne visst virke som det hjalp.

Når det gjelder alle gode forslag så bukker jeg og skal nok prøve mange hvis dette ikke virker.

Men da jeg byttet plugger var disse i perfekt stand. Rene og fine samtlige. Ingen sot eller våte tendenser. Bensinpumpe og rele kan elvfølgelig fuske, men er ikke denne elektrisk? HAr god peiling på merce ser du .... Kremt  :lol:

Har kjøpt STP injektor rens tidliger , og da så det ut til å hjelpe. men ikke denne gang. Mulig Autol derisol virker bedre, men er vel stort sett samme virkemåte.

Går rykter om at jeg kan ha fått vann perler i dysene. Dette var visst noe som enkelte har opplevd tidligere. Og ikke like lett å bli kvitt.  HAr nå fått en "dasj" metanol i bensinen. Så nå kommer vel kjerringa bare til å grisekjøre heile tanken, til den er tom  :D

Og når det gjelder å teste plugger og gnist. .....  Been there, done that. :D

Har lært å ikke holde i eller i nærheten av plugghetta nå :D

Nå sitter jeg jaffal her i havet og biter negler. Mulig dama grisekjører bilen MIN!!.....

Posted

Da virket ikke det heller. Gode råd mottas med STOR takk. :D

Kan det være coilen?

Feilen kommer og går. KAn virke som den går på 3 syleindere til tider. Dette må da være ett problem som andre biler av samme type som min har hatt tidligere?????????

Forslag er coil, eller dyser som "henger". Besinpumpe kan virke som leverer nok.

Noen som vet hva en coil koster til 230 w124 87/88 modell?

Har tenkt litt på automaten. Men mulig jeg er på villspor.

Den driver uansett ikke på frem, Og virker som den driver på 3 sylindere. KAn nevnes at jeg byttet toppakning tidlig i høst. Kan det vært gjort noe feil her?

Kom med en fasit, noen :D

Posted

Kontroller pluggledninger for overslag. Åpne panseret en mørk kveld mens motoren går. Da er det lett å se overslag. Overslag kan også forekomme på nye pluggledninger av billig utførelse.

Posted

Kjempe fint. Men Er Beru ledninger. Og skal ikke være overslag. Merkelig det skulle være på både de gamle og nye??  Men alt skal sjekkes. :D

Posted

Jeg ville nå sjekket at pluggene faktisk gir gnist jeg da. Selv om pluggene nylig er byttet betyr ikke dette at de er utenfor mistanke. Man må alltid begynne med tenningsdelene i tilfeller som dette, selv om man tror at alt er bra.

Posted

Feilen va der på de gamle pluggene, ledningene og rotor og fordeleren. Samt bensinfilter.

Byttet alt og fortsatt samme feil.

Pluggene va eksemplariske i utseende. Samme for rotor og fordeler.

Bensinfilteret va "Nytt" innvendig.

Alt var byttet for litt over ett halvt år siden. Og når jeg bytte det nå så det knapt ut som om det var brukt/ kjørt med.  :x

Men skal sjekke selvfølgelig :D

Posted

Ekspertene har talt.

Og de påstår at det er "Tenningboksen"?  Og det ble j...lig dyrt!!!

Noen som kan hjelpe. eller meninger?

Posted

Jeg lurer veldig på hva de kaller tenningsboksen? I alle tilfeller er det drøssevis av deler til din bil på huggere rundt omkring. Ingen vits i å kjøpe det nytt...

Posted

Jeg og lurer veldig på det. :)

Kona forklarte ser du  :shock:

Sakl nok finne ut av det :D

Posted

Her er det som ble peket på av mekaniker.

\\svgna03\Users1$\dherlan\COE-sysfiles\desktop\hjerne2.JPG

\\svgna03\Users1$\dherlan\COE-sysfiles\desktop\hjerne.JPG

Snakket også mer MB Høgg i Bregen/ Askøy. De mente det kunne være Tenningsmodul, eller bensinmengdefordeler. Motorstyringsboks var det lite trolig det var.

[vedlegget ble slettet av en administrator.]

Posted

Kan det stemme at denne har HellaNor til 990 kr pluss moms.

Er tenningsmodul. art nr 5DA 006623-181

Det er sagt det var salgsvare. så mulig her feilen ligger???

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...