Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har ett greit tips for "feilsøking" på denne ???

Er det mulig ???

Mener at den skal gi maks varme,hvis du kobler av ledningen som er tilkoblet.Hvis det da blåser kun varmt så burde den funke. Hvis du kobler tilbake ledningen, å setter varmen på middels,så burde du høre den klikke og kjenne det hvis du holder hånda di rundt den.Bilen må selvfølgelig ha driftstemperatur og svive på tomgang når du prøver dette.

Gir som regel "ujevn" varme hvis den er gåen. Kan åpnes og renses. Prøv å søk,for dette har vært tatt opp tidligere. Lykke til! 8)

Posted

Noen som har ett greit tips for "feilsøking" på denne ???

Er det mulig ???

Mener at den skal gi maks varme,hvis du kobler av ledningen som er tilkoblet.Hvis det da blåser kun varmt så burde den funke. Hvis du kobler tilbake ledningen, å setter varmen på middels,så burde du høre den klikke og kjenne det hvis du holder hånda di rundt den.Bilen må selvfølgelig ha driftstemperatur og svive på tomgang når du prøver dette.

Gir som regel "ujevn" varme hvis den er gåen. Kan åpnes og renses. Prøv å søk,for dette har vært tatt opp tidligere. Lykke til! 8)

Hmm tas av og renses ?? mao tømme AC først regner jeg med ? eller er det andre måter ?

Skal ha full service på C180'n på bukk snart, og da skal jeg bytte alle filtre m.m og prøve å finne feilen på AC'n i samme slengen...

Posted

Duoventilen styrer kjølevannet. Mao ikke noe med ac og gjøre. Blåser den varmt på begge sider når du stiller den på full varme og kaldt når du har den på kaldt så virker duoventilen som den skal. Hva nøyaktig er det som er feil?

Posted

Duoventilen styrer kjølevannet. Mao ikke noe med ac og gjøre. Blåser den varmt på begge sider når du stiller den på full varme og kaldt når du har den på kaldt så virker duoventilen som den skal. Hva nøyaktig er det som er feil?

AC'n slår ikke inn :-)

vet det ikke er kompressoren, har "tjuvkobla" den nemlig og da smalt den inn som bare det...

Posted

vet det ikke er kompressoren, har "tjuvkobla" den nemlig og da smalt den inn som bare det...

Da må du vel inn å fylle opp anlegget ditt tenker jeg. Kompressor slår ikke inn hvis et er for lite gass.

Kan jo få de til å ha på "sporstoff",så du kan sjekke det for lekkasje.

Posted

Da er det garantert ikke duoventilen. Vedder en tier på at Jørn har rett! Du vet den ikke starter når det er kaldt ute. Under tre-fire plussgarder så vil den ikke starte!
Posted

Vært sånn siden i sommer, men nå når jeg skal selge bilen er det vel en fordel om det funker :-)

Skal innom en kjølefyr iløpet av uka, tenkte jeg bare skulle eliminere alle andre kilder først... :-)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...