Guest Gjest 2 Posted February 1, 2007 Posted February 1, 2007 Bare lurte på om noen vet hva slagt tennplugger som er opptimalt å bruke på min bil sommer er 2.0 L 16v? Har brukt NKG men det funket dårlig så jeg montere på Beru Ultra X. Lurer også på hvilken motor olje som er opptimalt! Er usikker på hva som ble brukt før jeg fikk den siden eieren var ganske surrete, Men jeg har brukt ValvoLine Max Life? Også lurte jeg på hvilken olje som er best å bruke på girkassen og Diffrensialen! Mvh Gjest 2
Guest 1042 Posted February 1, 2007 Posted February 1, 2007 Jeg har til nå brukt champion og beru-plugger på 300TE'n min, har montert bosch akkurat nå. Har fungert ganske greit alle sammen. Olje på motor er omstridt tema, til nå har jeg brukt mobil-1 på min bil, men jeg prøver nå Marathon 4w-40 som Stjerneservice og Autotrio selger. Det som er greia er vel at man sjekker dunken og ser at det står MB 229.x spesifikasjoner på den. Kjente merker er som oftest sikkert. På automatkassa så har jeg brukt olje med dexron III spesifikasjoner. Neste skift vil jeg vel satse på olje med MB 226.10 spesifikasjoner (helsyntetisk) for å sjekke om den vil gire penere når den er kald. På diffen mener jeg å huske at det er fylt på ATF DX III olje. (4 år siden det ble bytta)
Stjerneglis Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Når det gjelder plugger, så fortalte mitt faste MB-verksted meg at de har best erfaring med Champion på MB. Andre som skrur biler som hobby foretrekker NGK på motorer som er følsomme når det gjelder korrekt varmegrad på tennplugger. For motoroljen gjelder kun det beste: helsyntetisk - Mobil1 eller Castrol RS/SLX OBS!: Hvis du har ASD, så har MB en egen diffolje for dette. Ellers har Castrol også en diffolje som demper uling fra slitte differ. jeg husker dessverre ikke hva den heter, men den kan brukes på sperrediffer også (søk på Castrol's hjemmeside).
AndyP Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 Den omtalte oljen har betegnelsen Castrol SAF - XJ. (Den som demper uling)
Guest 2800 Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 Bare lurte på om noen vet hva slagt tennplugger som er opptimalt å bruke på min bil sommer er 2.0 L 16v? Har brukt NKG men det funket dårlig så jeg montere på Beru Ultra X. Lurer også på hvilken motor olje som er opptimalt! Er usikker på hva som ble brukt før jeg fikk den siden eieren var ganske surrete, Men jeg har brukt ValvoLine Max Life? Også lurte jeg på hvilken olje som er best å bruke på girkassen og Diffrensialen! Mvh Gjest 2 Monterte nettopp beru med 4 stifter. Merket forskjell på respons, merkbart. Startet lettere og gikk finere. Men har ikke kjørt de så lenge. Hadde champion tidligere og de var greie de og.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now