Guest 1371 Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Heisann. Håper noen kan gi meg et godt svar på dette. Har en 1998 Mercedes E 300 TDT avantgarde, som jeg har problemer med at BAS og ESP lampa tenner etter ca en halv times kjøring. Jo kaldere det er ute , jo oftere tenner lampa. Ikke problem om sommeren..... Etter lampa har tent, så er det bare å stoppe og starte motoren på nytt og da er alt ok i 30-45 minutter, før den tenner på ny.... Virker som om utetemperaturen virker inn på denne feilen. Har vært på 3 mercedes verksteder uten at de kan finne feilen. Får feilmelding på br. lys bryter, og har skiftet denne 2 ganger. Har også skiftet rattvinkelsensor + en sensor/føler for BAS som sitter i br. kraft forsterkeren. Feilen er den samme enda.... Ganske irriterende problem!!!!!
Trond Roald Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Heisann. Håper noen kan gi meg et godt svar på dette. Har en 1998 Mercedes E 300 TDT avantgarde, som jeg har problemer med at BAS og ESP lampa tenner etter ca en halv times kjøring. Jo kaldere det er ute , jo oftere tenner lampa. Ikke problem om sommeren..... Etter lampa har tent, så er det bare å stoppe og starte motoren på nytt og da er alt ok i 30-45 minutter, før den tenner på ny.... Virker som om utetemperaturen virker inn på denne feilen. Har vært på 3 mercedes verksteder uten at de kan finne feilen. Får feilmelding på br. lys bryter, og har skiftet denne 2 ganger. Har også skiftet rattvinkelsensor + en sensor/føler for BAS som sitter i br. kraft forsterkeren. Feilen er den samme enda.... Ganske irriterende problem!!!!! har bilen gått langt?
Guest 1371 Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Bilen har gått ca 240.000km, men har hatt feilen de siste 80.000 km tenker jeg...
Alexander Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Og du er sikker på at at batteriet og ladespenningen er 110% bra?
Guest 1371 Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Har tenkt tanken selv, og har kjørt med voltmeteret på. Lader ca 13,8-13,9v. Batteriet er vel to år gammelt og ekstra stort...
Trond Roald Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Heisann. Håper noen kan gi meg et godt svar på dette. Har en 1998 Mercedes E 300 TDT avantgarde, som jeg har problemer med at BAS og ESP lampa tenner etter ca en halv times kjøring. Jo kaldere det er ute , jo oftere tenner lampa. Ikke problem om sommeren..... Etter lampa har tent, så er det bare å stoppe og starte motoren på nytt og da er alt ok i 30-45 minutter, før den tenner på ny.... Virker som om utetemperaturen virker inn på denne feilen. Har vært på 3 mercedes verksteder uten at de kan finne feilen. Får feilmelding på br. lys bryter, og har skiftet denne 2 ganger. Har også skiftet rattvinkelsensor + en sensor/føler for BAS som sitter i br. kraft forsterkeren. Feilen er den samme enda.... Ganske irriterende problem!!!!! har bilen gått langt? okey,har bare vært borti en 210 som cruisecontroll slo seg av og esp koblet seg inn ved kraftig sving.da var det for stor slakk i tannstang og slakken gjorde at bilen oppfattet det som sleng :?den var gått ca 320kkm også har vi skiftet ett par bremsekraftforsterker pga sensor feil. du har ikke memory sete m/elektrisk ratt?
Guest 1371 Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Ok. Har elektrisk sete m/ memory og elektrisk ratt ja.
Trond Roald Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Ok. Har elektrisk sete m/ memory og elektrisk ratt ja. kan være dårlig kontakt i ledningsnettet opp til rattvinkelsensoren. vis f.eks rattet er programert til å gå opp/ned ved tenning av/på. bare en ide,har vært borti det på 211.du har vell snart ingenting mer å skifte
Guest 1371 Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Takker for tips! Det rare er at det ikke finnes noen form for feilmeldinger å få fram, uten om br. lys bryter. og at det kommer med helt jevne mellomrom da jeg kjører. Og at det virker temperatur-avhengig..... Roger.
Guest Jørgen Hellestø Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 Kan nesten garantere at feilen går bort dersom du bytter bremselyskontakten som sitter over bremsepedalen. Koster et par hundre kr. Lykke til!
Guest Jørgen Hellestø Posted February 9, 2007 Posted February 9, 2007 oi... ser at du har prøvd dette... det pleier å hjelpe i 98 av 100 tilfeller
Torbjørn Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Sjekk kontakten inn til ABS/ESP enhet fremme i motorrommet. Kontakten min var helt oppspist av irr, jeg hadde mye av de samme problemene.
Guest 1371 Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Ok. Den har jeg faktisk ikke sjekket. . . Takk for tips!
Simen Malerbakken Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Irr er et bra forslag, men sjekk også. -ABS sensorer, men vanligvis er det motsatt, virker bedre etter litt oppvarming. -Styrevinkelsensor, nullstill denne før hver tur ved å svinge maks til begge veier før du kjører. -Ladespenning, optimalt er dette 14,4V ved 20 grader, noe mer når det er kaldt og noe mindre når det er varmt. Forrøverig er det da en helt annen styrevinkelsensor på 211 i forhold til 210...
Guest joakim Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 kobler abs seg ut når lampa tennes? for meg høres det ut som abs følere har hatt samme prob selv..send den på diagnose der finner de det fort ut.. mvh joakim bjerkmo
Guest 1371 Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 ABS fortsetter å virke som normalt. BAS og ESP lampa lyser, og da er også ASD ute av drift. Spinner som f... på glatt vei.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now