areinhar Posted July 2, 2017 Posted July 2, 2017 Motoren begynte plutselig å oppføre seg rart, risting og følelse av å kjøre traktor. Sist noe av det samme skjedde var det coilen. Denne gangen ser det ut til at det ikke er gnist på en av pluggene. Den går nå på 3 sylindre. Kan det være coilen, eller tennpluggen? Hvis coilen er gåen, burde det ikke da være manglende gnist på 2 sylindre?
tommern57 Posted July 2, 2017 Posted July 2, 2017 Både plugger og pluggledninger er forbruksvare som bør skiftes med intevall, så hvorfor ikke begynne der?
areinhar Posted July 4, 2017 Author Posted July 4, 2017 Skifta plugger, men det samme problemet. Tenkte å sjekke kablene med multimeter, noen som vet hva slags ohmverdier de skal ha?
tommern57 Posted July 4, 2017 Posted July 4, 2017 Pluggledninger har som regel ett visst antall kiloohm pr. meter. Så forvent at den lengste har mer motstand enn den korteste. Det viktige er at det er en konstant motstand selv om du bøyer og vrir på de.
areinhar Posted July 4, 2017 Author Posted July 4, 2017 Det viste seg til slutt å være tennspole/ coilen som måtte skiftes.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now