paulopop Posted July 2, 2017 Posted July 2, 2017 Hei. Kjøpte denne bilen hos en bilforhandler nå nettopp. I annonsen til selgeren sto det at bilen var en 2013 mod. Det står også 2013 mod. i kjøpskontrakten Men da jeg forsikret den på nettet, fikk de opp at dette var en 2012 mod. Jeg så igjennom papirene som lå i mappen i bilen, der sto det at den var registrert første gang 17.12.2012. Har jeg blitt lurt trillrundt her? Har undersøkt på nettet når det gjelder prisforskjell på 2012 vs 2013 mod, og det er ganske stor prisforskjell på disse. Bilforhandleren opplyste meg om at 2013 modellen, var den siste i serien med maken front som den jeg kjøpte, og at MB i 2014 fikk ny front. Er det noen som vet om dette stemmer?
petterw Posted July 2, 2017 Posted July 2, 2017 e jo akkurat samme bil om det e en 2012 eller 2013. Så trillrundt blir vell litt å ta i.
paulopop Posted July 2, 2017 Author Posted July 2, 2017 Mener jeg har blitt lurt. Jeg trodde jeg hadde kjøpt en 2013 mod. men så finner jeg ut etterpå at dette er en 2012 mod. Er ikke det å lure folk, så vet ikke jeg. Det er jo billigere å kjøpe en 2012 mod. enn en 2013 i samme stand. Og når jeg skal selge den en gang, så kan jeg jo ikke selge den som en 2013 model
KennethJ Posted July 2, 2017 Posted July 2, 2017 Noen forhandlere holder seg helt slavisk til registreringsår, andre bruker opplysningene fra produsent. Siden du ikke har oppgitt bilens identitet her kan vi ikke svare på om du har blitt lurt. Oppgi reg.nr eller bilens identitetsnummer (chassinummer) så går det an å sjekke hva du faktisk har.
Megaoctane Posted July 2, 2017 Posted July 2, 2017 Bilmodell endres som regel rundt juni/juli/august året før. Så alle E klasser fra juni 2012 er 2013 modeller. Det står det nok også i utstyrslista. På Finn skal man annonsere med modell året, dvs 2013 modell E klasse. Men da skal det på "første gang registrert" stå desember 2012.
paulopop Posted July 2, 2017 Author Posted July 2, 2017 Så når jeg skal selge bilen igjen, så kan jeg annonsere bilen som en 2013 mod. Eller er det kun forbeholdt selgere
KennethJ Posted July 2, 2017 Posted July 2, 2017 Ja, du kan selge den som en 2013-modell, for det er nemlig akkurat det den er.
Classic Posted July 3, 2017 Posted July 3, 2017 e jo akkurat samme bil om det e en 2012 eller 2013. Så trillrundt blir vell litt å ta i. Ikke helt riktig. I 2013 gikk de over til andre farger i displayet, og det var også nå mulig å få Becker navisystem på Audio 20.
Lissrolf Posted July 3, 2017 Posted July 3, 2017 Det er registreringsdato som gjelder. Mange år siden, men jeg fikk velge mellom hevet kjøp eller stort avslag i pris. Det var en ryddig avtale. Sent from my iPad using Tapatalk
Megaoctane Posted July 3, 2017 Posted July 3, 2017 Jun 2012 gikk de over til andre farger i display mener jeg. Denne bilen web en 2013 modell. Neste modell etter denne var facelift.
Classic Posted July 4, 2017 Posted July 4, 2017 Jun 2012 gikk de over til andre farger i display mener jeg. Denne bilen web en 2013 modell. Neste modell etter denne var facelift. Gikk vel over til farger i det hele tatt slutten av 2011, og muligens nye farger igjen i 2012, men som 2013-modell? Nå ble jeg usikker her. Uansett, du har nok en 2013 modell. Vår 212 er registrert i slutten av desember 2010, og det står i forsikringsdokumentene registrert som en 2010 modell, men den har rette DRL-lys og ustyrskode for 2011 modell. Ble førstegangsregistrert i 2012 da vi kjøpte den i Norge.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now