Guest Kennet Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 På vei hjem fra jobb idag slutta viskern og virke med påfølgende skrape lyd. Har plukket ut hele stasen og funnet ut at det er plast hjulet som motoren driver rundt er kaputt. Er det noen som vet om det går og få nytt?eller får en bare nytt hele greia? eller noen som har brukt? Motor mener eg har delenr 2028201108. På forhånd takk.
Thomas Madsen Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 ring båstad og sjekk om han har noe liggende, og pass på å rens den og smør den opp med hvit litiumfett etterpå, dette er ett kjent problem desverre med monovisker
Guest kennet Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 oki er litt usikker hvem båstad er har du tlf nr??. Har du dere noen tips på varmereguleringa den må nesten på maks rødt for og få litt varme litt ned på det hvite og det blir kaldt.???.....
TEH Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Varmereguleringen din er halvautomatisk. Dvs at om du har hjulet ditt på hvitt felt vil den holde ca 20 garder i kupeen din uansett utetemperatur. Det betyr at du ikke trenger å dytte den på max rød for å få det fortere varmt. det vil systemet selv gjøre til den oppnår den temperaturen du har bestemt. dette gjelder også selvfølgelig om sommeren når det er brennvarmt (som sønnen min på fem sier). Har opplevd på min tidligere C180 at disse hjulene ikke virket som de skulle. Tok ut hele enheten og tok i frahverandre så langt som mulig, og smørte opp med 5-56 etter å ha brukt litt elektrorens. Da ble det bra. Hender også at duoventilen streiker. Det kjennetegnes ved at det blåser kun kaldt uansett hvordan du stiller hjulene. Eller bare varmt. Håper dette var til hjelp!
Guest Kennet Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 oki da kan vi vel si at duoventilen virker siden det lar seg regulere litt. For litt mer info når den står på det hvite feltet som har vært ok er det kaldt. Når det hvite feltet nesten ikkje synes er det passe på fullt blir det for varmt Takker for svar så langt.
Thomas Madsen Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 http://www.baastad-bil.no/ Meld deg inn så får du rabatter der også
Guest Kennet Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Har snakket med båstad men han hadde ikkje brukt kunne skaffe ny til 3000kr kun for motor.. Ringte til den lokale bos dei kunne levere ny motor til 2000kr neste morgen Hadde eg kunnet vente i en uke kunne dei strekke seg til 1800kr men det måtte litt pruting til på begge deler. Takker for hjelpen da var det bare varmereguleringen igjen.
Thomas Madsen Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 oki da kan vi vel si at duoventilen virker siden det lar seg regulere litt. For litt mer info når den står på det hvite feltet som har vært ok er det kaldt. Når det hvite feltet nesten ikkje synes er det passe på fullt blir det for varmt Takker for svar så langt. Hvor finner jeg duoventilen på min C180 ?? AC funger lissom ikke noe særlig, og ifølge Star Autoco etter 2 sec test så kjentes det ut til å være nok trykk på systemet Og hvordan skjekker jeg om den faktisk funker, er ikke like greit å feilsøke ac om vinter men....
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now