C200T 4M Posted June 30, 2017 Posted June 30, 2017 Er det feil hjulstilling som gjør at begge framdekka mine er mye mer slitt på yttersiden enn resten av dekket? Eller er det bare slik Mercedes er? Har en C200T 4Matic 2015.
FrodeS Posted June 30, 2017 Posted June 30, 2017 Det er ikke "bare slik mercedes er", nei. Skal ikke slite ujevnt. Det kan være flere ting, men det beste er å sjekke om det er noe som er dårlig, evt. bytte det, og få den på en hjulstillingskontroll.
C200T 4M Posted June 30, 2017 Author Posted June 30, 2017 Det er Airmatic på denne. Kjørt kun 82000km, vært på service i Mai. Må nå flytte bakdekk fram og framdekk bak før de blir blanke foran, nye dekk i år.
C200T 4M Posted June 30, 2017 Author Posted June 30, 2017 hvem er dyktige til 4 hjulkontroll samtidig til å være billig?
Rudi Posted July 2, 2017 Posted July 2, 2017 mange som er det, men vil være en fordel å begynne med å skrive hvor i landet du holder til...
C200T 4M Posted July 3, 2017 Author Posted July 3, 2017 Holder til i Indre Hardanger, men bruker helst Østlandet /Skien til å ha bilen på verksted.
Rudi Posted July 4, 2017 Posted July 4, 2017 jeg har gode erfaringer med Glåmdal Autorep på kongsvinger. 62819180
C200T 4M Posted July 4, 2017 Author Posted July 4, 2017 Snakket med verkstedet MB i Skien som sa det ikke var noe unormalt med slik slitasje pga den veldige grove asfalten her i Norge. men de skulle sjekke opphenget når eg har time denne mnd.
S-MO Posted July 4, 2017 Posted July 4, 2017 Nei, det er ikkje normalt at en Mercedes skal spise opp dekket på utsida, du har enten for mykje spissing eller feil i understellet.."Normal" Mercedes-slitasje er jamnt over heile dekket, med eit hint av meir slitasje på innsida
C200T 4M Posted July 9, 2017 Author Posted July 9, 2017 Slik ser høyre framdekk ut, ser det er noe kast da den noen steder på yttersiden er blankt.
C200T 4M Posted July 9, 2017 Author Posted July 9, 2017 Er også plaget av mye risting når eg kommer opp i 90km/t og det blir verre ved høyere hastighet. lufttrykk er rett.
bska Posted July 9, 2017 Posted July 9, 2017 feil spissing i forhold til oppsettet ditt punktum skylde på grov asfalt er i kategorien 'vil/kan ikke hjelpe - la oss snakke kunden ut døra'
Rudi Posted July 9, 2017 Posted July 9, 2017 feil spissing i forhold til oppsettet ditt punktum skylde på grov asfalt er i kategorien 'vil/kan ikke hjelpe - la oss snakke kunden ut døra' Vet ikke hva de snakker om eller gidder rett og slett ikke hjelpe
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now