Jump to content

pleie av familie bilen


Hans Kåre Isdal

Recommended Posts

Her er eit par bilder av prosessen frå skitten, alle fall etter min meining.

Inni hadde eg tatt tiliger med skinrens og rens av bagasjerom..merkelig kor sitten ein fam. blir.

 

Men her er bildene av det heile.

 

IMAG0064.jpg

etter vask med prikbort og såpe

IMAG0065.jpg

her og. berre anna vinkel.

IMAG0066.jpg

etter lakkrens for vask til forbredelse til voksing. etter den siste vasken var det så slett og fint

at vatnet prella av...got utgangs punkt.

IMAG0068.jpg

ferdig polert.

IMAG0071.jpg

 

IMAG0072.jpg

 

IMAG0073.jpg

 

IMAG0074_1.jpg

 

liten morofaktor ang bildeformat.

det siste bildet er tatt i råformat. med min htc 10.

her er bildet som er tatt med jpg format.

 

IMAG0074.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...

Det handler egentlig ikke så mye om dyre produkter. Jeg bruker vanlig hylleprodukter som en finner i hvilken som helst butikk. (sonax) Det handler om å bruke tid og gjøre det ordentlig.

Jeg blir helt perpleks når folk vasker og polerer på en dag.

Link to comment
Share on other sites

Det handler egentlig ikke så mye om dyre produkter. Jeg bruker vanlig hylleprodukter som en finner i hvilken som helst butikk. (sonax) Det handler om å bruke tid og gjøre det ordentlig.

Jeg blir helt perpleks når folk vasker og polerer på en dag.

sant nok. men noken produkt gjer jobben fortare, også nokon gonger 2 jobber på ein gang.

Det er berre det om eg skal legge noko som vareri 1-2 år. før eg trenger å gjer det på nytt..

så er min erfaring at det må til litt bedre produkt. MEN ikkje nødvendigvis. nokon ganger er det finne rette blandiger.

Og så er eg veldig glad i roterende poleringsmaskiner. mega efektive...og kan gjer større skader om man ikkje er forsiktig-

men er blitt vant til det etter 7 år med den...no er det yterst skjeldent det er skader. då heller ikkje store. og lette å fikse.

 

Lurer på om eg liker utfordringer litt for godt til tider. Slik som kan gi meg extra jobb. Godt mulig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har drivi med en svær roterende Flex i over 20 år. Det er da du lærer. Det er kun de nesten to siste år jeg også har hatt DA maskiner. Det er jo helt fløte og idiotsikkert, men samtidig stort sett bare brukandes til finisharbe.

Når det gjelder produkter, tror jeg vi har altfor lett til å kjøpe oss ihjel på nettet. Vi går i de fleste feller, bare produktene er dyre nok.

Sjøl har jeg en liten enkel regel som sier at man skal holde seg til en enkelt produsent. Da har du all grunn til å forvente at midlene er kompatible med hverandre. Når du blander produsenter, har du ingen garanti for at det ene middelet ikke reagerer negativt med det andre.

En annen ting er at de fleste midler fungerer på en spesifikk lakk om en finner den rette puta, trykket og hastigheten på maskinen.

 

Når det gjelder holdbarhet, er det egentlig ikke så viktig på de fleste produkter. Det er forsegleren som er det viktige mht holdbarhet.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var hos et bilpleiefirma forklarte de at da var fin på det grove å den andre var fin til å få skikkelig blank finish.

 

Noen merker er flinke til ta seg godt betalt ser jeg, er nok mange som er sikre på at dyrt er bra. Selv er jeg like dårlig uanset merke og pris, synes godt på resultatene det.

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det handler egentlig ikke så mye om dyre produkter. Jeg bruker vanlig hylleprodukter som en finner i hvilken som helst butikk. (sonax) Det handler om å bruke tid og gjøre det ordentlig.

Jeg blir helt perpleks når folk vasker og polerer på en dag.

 

Kan være enig med deg der Tom hylleprodukter er vel så bra . Bruker selv en Flex maskin og er storfornøyd med den . Men jeg må innrømme at når jeg kikker på de andre bilpleie produkter de store som Swissvax ,  Scholl , Menzane , Autoglym , Meguiars også videre så blir man blendet og ikke minst fristet , utseende og design og fargene er jo  nøye planlagt til å friste kundene der går vi inn  med begge beina i hvertfall jeg har lett for det

 

Link to comment
Share on other sites

masse bra snakk her.-

liker å ligge i lave til mellomklasse pris/kvalitet. Meguiars er bra i mellom grov og opp synse eg så langt så eg har erfart. har litt meir å læra der.

Men det er å ta tid til det. sist var ein wag. turan...den var hard lakk faktisk. neppe hardest-

men med mange pute vask og godt trykk blei det tilnærma ripe fritt. og god dypglans fekk eg og.

men...det var ca 5 timer på berre få tatt riper og få glans.,,,med hard pute...i 2 omganger....

Så i den omgange var det hydro2 som kom på etter god wipe down.

mulig bilde kommer av den jobben

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...