noclue Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 Hei, meg igjen, med min B-klasse b170 2008. Har en durelyd som kommer fra motoren, den er litt vanskelig å beskrive, overaktiv PC-vifte er den nærmeste lyden jeg kan komme på. Kan noen ganger nesten gå over i et hvin, men det er bare når farten blir høyere. Kommer og går, har prøvd å se om den har sammenheng med f.eks turtall, men annet enn at den noen ganger blir litt kraftigere når jeg runder 2 er det ingen åpenbar sammenheng. Er værre om jeg kjører et stykke på lave gir i lav fart (30sone f.eks) enn om jeg svinger rett ut på motorveien og får opp farten. Fikk byttet pære her på fredag, mekanikeren kjørte bilen et bittelite stykke og kommenterte ikke lyden. Er en ny lyd, kommet ikke lenge etter stor-service, så for alt jeg vet kan det være det egentlig er slik motoren skal høres ut, men tviler vel igrunn på det. Kan det være noe med en vifte eller viftereim kanskje? Har tenkt å få den på et verksted snarlig for en sjekk, men tenkte at noen her kanskje klarer å forstå noe ut av min litt dårlige beskrivelse og si om det haster eller ikke? Om den blir merkbart værre stopper jeg jo bilen, men siden den enn så lenge kommer og går litt og ingen lamper lyser tenker jeg at jeg ikke risikerer motorhavari de neste dagene? Eller?
C200T 4M Posted June 30, 2017 Posted June 30, 2017 Forsvinner lyden når du slår av klimaanlegget? Er den høyere ved høye ute temperatur ? Eg har en lyd som ligner din og forsvinner helt når eg slår av Klimaanlegget helt. Verkstedene har ikke enda klart å finne årsaken, så skal inn igjen med bilen om noen uker. Eg mener det er noe med AC kompressoren.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now