Jump to content

Snø på biltaket...

Recommended Posts

Posted

... minner IGJEN om, å ta sine forhåndsregler og klargjøre bilen for veien FØR du kjører....

Snø på biltaket kan gi bot

Det er ALTFOR mange som lar det være masse snø på taket, og som lar være å skrape av snø og is på en eller flere av rutene på bilen... og derfor skaper trafikkfarlige situasjoner - DAGLIG!!

Posted

... minner IGJEN om, å ta sine forhåndsregler og klargjøre bilen for veien FØR du kjører....

Snø på biltaket kan gi bot

Det er ALTFOR mange som lar det være masse snø på taket, og som lar være å skrape av snø og is på en eller flere av rutene på bilen... og derfor skaper trafikkfarlige situasjoner - DAGLIG!!

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal gis så mye advarsler for alt mulig. Det er klare regler for hva som er lov eller ikke. Snø på taket er helt unødvendig i de aller fleste tilfeller, og det er kun latskap som gjør at folk heller lar det blåse ned på bilen bak enn å måke det av før de kjører. Ved noen tilfeller har jeg vært borti at snø som blåser av bilen foran finner veien ned i mitt varmeapparat der det fordamper, og det begynner å dugge inne i bilen.

De gutta som sto i snøfonna med laseren kunne sikkert dratt inn en del ekstra til julebordet ved å vinke inn biler med taket fullt av snø. Da hadde de gjort noe nyttig også.

Posted

For et par uker siden var jeg centimeter unna å få et massivt isflak i frontruta fra en polsk trailer foran meg. Lå i venstrefila på E18 og en trailer med slapp presenning bestemte seg for å blafre fra seg det tonnet med is som hadde lagt seg i nedsiget på toppen av traileren. Nummeret før jeg måtte trekke om førersetet, det smalt noe sinnsykt og isblokkene smalt i understellet.

Har forøvrig kjørt lang G-wagen med 30 cm våt snø på taket. Du får litt rare kjøreegenskaper med 100++ kilo ekstra på taket. Ikke bra å ta elgtesten med.

Posted

He he... irriterer meg like mye hver gang jeg ligger bak folk som såvidt har børstet en glipe til å se ut frontruta. Resten av bilen ser ut som en rullende snøball.

Var litt heldig her om dagen jeg også. Parkerte utenfor jobben, intill bygget her... vet ikke hvor høyt det er, men 5 etager. Tenkte ikke på snøen som hadde falt dage før. Selvsagt hadde det rast fra taket på bygget og rett ned på bilen min. Det lasset som lå på panser/tak da jeg kom ut og skulle hejm. Heldigvis ikke noen riper/bulker. Flaks at snøen ikke var tung,eller frosne klumper. Kun løssnø...... 8)

Parkerer ikke der mer for å si det sånn...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...