Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hver gang jeg bremser ned under en viss hastighet, skkert ned til den km/t hvor sensorene kicker inn, så lyser d 2 røde lys i både venstre og høyre foran og d uler. Dette skjer hver gang omtrent. Så plutselig kan sensorene virke normalt før de igjen uler.

Hatt d sånn en uke ca men har ikke hatt tid. Så skal jeg kjøre til Danmark i morgen tidlig og kom til å tenke på at dette sikkert kommer til å vekke ungene når de sover i bilen (som de fleste småbarnsforeldre skjønner er KRISE  :D )

1: hva er galt?

2: hvor sitter sikringen til sensorene (må evt nappe ut inntil videre)

3: finnes d et ok Mercedes verksted i nærheten av Hirtshals?

Mercedes E240 2004 mod

Posted

En eller flere sensorer er ødelagt pga fuktighet som har trengt inn i den.

Nede ved girspaken er det en knapp du kan trykke på for å deaktivere sensorene, da vil det ikke pipe slik du beskriver.

Posted

En eller flere sensorer er ødelagt pga fuktighet som har trengt inn i den.

Nede ved girspaken er det en knapp du kan trykke på for å deaktivere sensorene, da vil det ikke pipe slik du beskriver.

Takk. D har du selvfølgelig helt rett i! Småflaut, men i pre-feriestresset blir opplagte ting noen gang glemt 🙂

Hvordan er danske verkstedpriser vs. norske?

• 2 weeks later...
Posted

etter x antall ganger den melder feil og du slår av sensorene husker den det og slutter å aktivere sensorer ved lav hast. og aktivering av R også :)

Posted

Hei igjen.

Jeg brukte et verksted i Hirtshals som het Horne Autoverksted. Kan virkelig anbefales. Meget god service og konstant oppfølging på telefon mens de holdt på for å informere meg evt. spørre om hva jeg ønsket i noen tilfeller (slik at jeg selv kunne begrense kostnadene slik jeg ville). Momsfri betaling. En i mitt reisefølge drar tilbake dit og leverer porschen for full overhaling av girkassen til brøkdelen av den prisen han fikk forespeilet i Norge. Da henter de og leverer deg også på bilfergen om du trenger det. Anyway, mitt tips hvis noen leter etter det samme i området...

Det viser seg at parkeringssensor indre og ytre venstre bak, samt midtre venstre foran er deffekt. Tenkte å bytte dette selv. Men når jeg skal bestille så får jeg vite (av de som selger) at det er forskjellige sensorer på min bil avhengig av hvor de er plassert så de trenger OEM nummer på de jeg trenger for å sikre at jeg får tilsendt rett.

1. Stemmer det at det sitter forskjellige type PDC sensorer på min bil? Noen nettsteder opererer med kun én type...

2. Noen som vet hva OEM nummer er på de sensorene jeg trenger? Vil helst slippe å gjøre dette i to omganger  :D