Larsen74 Posted June 14, 2017 Posted June 14, 2017 Hei :) Jeg har en MB 350 e,2012 mod. Jeg har mister lang og nærlys på begge lyktene. Har sjekket alle sikringene, prøva og skifte lyspærer uten hel. Kan de være styreenheten lyktene som er gåen? Håper at noen av der har vært borti slik problem før. Quote
Simen Malerbakken Posted June 15, 2017 Posted June 15, 2017 Hei :) Jeg har en MB 350 e,2012 mod. Jeg har mister lang og nærlys på begge lyktene. Har sjekket alle sikringene, prøva og skifte lyspærer uten hel. Kan de være styreenheten lyktene som er gåen? Håper at noen av der har vært borti slik problem før. Tror jeg ville startet med en diagnose, at begge ryker samtidig virker jo veldig merkelig, kan være at det er noe med SAM. Quote
Larsen74 Posted June 16, 2017 Author Posted June 16, 2017 Tusen takk for svaret Simen, men hva er SAM? Quote
Simen Malerbakken Posted June 16, 2017 Posted June 16, 2017 Tusen takk for svaret Simen, men hva er SAM? SAM = Signal Amfang Steuerungseinheit = Signalstyreenhet, den som bestemmer hva som skal respondere hvordan på hvilke knapper. Det er SAM som tenner lysene, på komando fra lysbryter. Lysbryter roper på CAN jeg er på! SAM sier ok, det er lysbryter og han vil at vi tenner lys, så sender den strøm til lykten. Nå sier lysbryteren din jeg er på, SAM sier og hvem er du? eller så sier lysbryter jeg er på, SAM sier det driter jeg i..... Eller SAM hører ikke noe, eller SAM hører, tenner og styreenheten i lykten er defekt. dette må undersøkes, og en diagnosetest vil avsløre hvor feilen ligger. Quote
Larsen74 Posted September 21, 2017 Author Posted September 21, 2017 Hei igjen De var styreenhetene som var ødelagt på begge lyktene på begrunn av fukt. Quote
Recommended Posts