Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en Mercedes s211 med airmatic  får feilmelding på instrument

At det er en feil på fjæring. Har satt på star får opp feil melding 5380 y53/1 som er venstre demper bak. Feilsøke litt rund dette, det merkelige er at den ser ut som den virker men jeg kjøpte ny fra Tyskland monterte den nye startet opp bilen samme feilmelding kom tilbake. Gikk inn for og slette koden i star den går ikke og slette. Så jeg tok da ut og byttet boksen som sitter under passasjer sete fikk ikke bort feil meldingen. Tok da en tyvkobling fra boksen til siste kontakten for og se om det hjalp. Men nei da feil er der hele tiden, alt ser ut til og fungere bilen er fin i komfort senker seg ned på sport 1og 2. Så nå håpet jeg noen har vært borte i dette før som har litt peiling på dette.

Bilen er en Mercedes S211 03 modell

Mvh Vidar

Sent from my iPad using Tapatalk

Posted

Hei neste steg i star var å måle spenningen det stemmer med verdiene jeg får oppgitt i star høyre og venstre side har samme verdi.

Posted

Hei neste steg i star var å måle spenningen det stemmer med verdiene jeg får oppgitt i star høyre og venstre side har samme verdi.

Ja hva sier den så?

Dette er verdens beste feilsøkerverktøy, du bare følger anvisningene så vil den både hjelpe med konklusjon og forslag til bytte....

At det er samme verdi behøver ikke bety at det er riktig, men at det er verdier som er innenfor det Star mener er riktig er viktig. Dernest blir det å prøve å lokalisere hva som genererer feilen, hv er egentlig teksten til feilkoden?

Posted

Ja hva sier den så?

Dette er verdens beste feilsøkerverktøy, du bare følger anvisningene så vil den både hjelpe med konklusjon og forslag til bytte....

At det er samme verdi behøver ikke bety at det er riktig, men at det er verdier som er innenfor det Star mener er riktig er viktig. Dernest blir det å prøve å lokalisere hva som genererer feilen, hv er egentlig teksten til feilkoden?

3abc47c3a2310c126f9e471f9d9bcba8.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk