rogerR Posted June 8, 2017 Posted June 8, 2017 Hei. Har gått til innkjøp av filter og bunnpannepakning av vil skifte olje på automatkassa. Leste at man kan tappe oljen på konverteren også, hvordan gjør jeg det. Ca. hvor mye olje er det snakk om? Er det noe spesielt jeg bør vite før jeg setter i gang. MVH Roger Quote
Hans Kåre Isdal Posted June 8, 2017 Posted June 8, 2017 desse kassene skal egentlig ha ein flush og. men då går det jo litt liter i det. tipper at det hjelper på konverteren og. men det veit eg ikkje. Quote
slippern Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 For og tappe converteren er det et gummideksel/tropp på huset til converteren, denne tar du av, du vil da komme til skruen for og tappe den.. Skal du flushe så ikke bruk rensestoffer, men bare olje.. Quote
martinskagestad1998 Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Vil tippe mellom 2000-3500 for flushing... Alt ifra hvor mye olje som brukes og hvor lett det er å komme til. Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote
Rudi Posted June 9, 2017 Posted June 9, 2017 Vil tippe mellom 2000-3500 for flushing... Alt ifra hvor mye olje som brukes og hvor lett det er å komme til. Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Aldri vært borti noen som kjører flush for under 5 lapper men... Bare olja som går med passerer som regel det du antyder i sum normalt sett om man kjører flush Quote
aweibell Posted June 10, 2017 Posted June 10, 2017 Om lag halv pris i Danmark er mi erfaring. Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk Quote
rogerR Posted June 10, 2017 Author Posted June 10, 2017 Er det noen som kan komme med et godt råd hva type olje angår? Syntetisk/semisyntetisk? Er Biltemaoljen god nok? Hvor får man eventuelt kjøpt god rimelig automatolje? Ca. hvor mange liter går det på et skift? Quote
slippern Posted June 12, 2017 Posted June 12, 2017 Her finner du olje som er godkjent av MB, http://bevo.mercedes-benz.com/ Quote
Simen Malerbakken Posted June 13, 2017 Posted June 13, 2017 Noen viktige elementer her. 722.9 girkasser. 1. Du trenger også strekkbolter. 2. Påse at overflow røret ikke blir skadet ved demontering før tapping, om du ikke har nytt 3. Pakningen må skiftes når bunnkaret løssnes, husk dette, og skift filteret. 4. Tiltrekking av strekkbolter med moment og vinkler. 5. Riktig olje er superviktig, undersøk om bilen skal ha 236.14 eller 236.15 og de to er IKKE kompatible. 6. Bruk stardiagnose til temperaturovervåkning ved avrenning etter skiftet. 7. Oljen i converter skal alltid skiftes. Quote
Recommended Posts