Vihovde Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Har original lyd anlegg i bilen, men lurer på hvilken DAB Radio jeg enkelt kan koble til? Hvilken anbefaler dere, trenger ikke noe dyrt. Quote
martinskagestad1998 Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Tenker du å ha integrert adapter eller kan du bruke en som henger på utsiden av dashbordet? Anbefaler C-serien fra Tiny Audio, bruker bare signalet fra FM radien for å få lyd på anlegget, enkelt å koble opp:-) Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote
MB JON Posted June 6, 2017 Posted June 6, 2017 Flere løsninger å finne her: http://mdnav.no/web/?product_cat=mercedes-benz Quote
Rockeren Posted June 8, 2017 Posted June 8, 2017 Jeg ble anbefalt et Dab+ Adapter fra Pure. Tror den het Highway 400. Kobles til via usb på originalradioen og displayet er stilrent og passer egentlig godt inn i 212 dasbordet. Evt kan det bare ligge i midtkonsollen eller i hanskerommet om man ikke bytter kanaler ofte. Kosta rundt 2000kr på BilXtra. Jeg går nok for en slik etterhvert Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote
Erik Aa. Posted June 19, 2017 Posted June 19, 2017 Jeg fikk installert integrert anlegg hos BOS i Stavanger i forrige uke. Det er skjult,helt integrert og fungerer utmerket. Kan anbefales. ( ) Sent from my iPad using Tapatalk Quote
Classic Posted June 25, 2017 Posted June 25, 2017 Jeg fikk installert integrert anlegg hos BOS i Stavanger i forrige uke. Det er skjult,helt integrert og fungerer utmerket. Kan anbefales. ( ) Sent from my iPad using Tapatalk Dette kostet? Quote
sfinxern Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Lurte å det samme, men fant en annen post her hvor han sier 12 000kr. Så da regner jeg med at det er det som ble kostnaden. Quote
MB JON Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Autostern i Oslo skal ha 16000,- og det er inkl delerabatt på 25% for å montere på min 2013 E250T Med bruk av original antenne. Quote
sfinxern Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Det er rett og slett for drøyt for å få original DAB altså. Sinnsykt rett og slett. Quote
Sven Håkon Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Litt på sidelinjen, men for så vidt relevant all den tid det handler om alternative måter å underholde seg i 212: COMAND NTG5.1 montert i 2010 E-coupé Det er da snakk om ettermontering av et betydelig nyere COMAND-system i en 2010 E-coupé. Med dette får man blant annet mulighet til Apple CarPlay og diverse annet småsnacks. Det er Steve hos MBenzNL som nylig gjorde denne jobben, og han kan kontaktes på MBenzNL@gmail.com ved interesse. Quote
sfinxern Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Tøft, men hvor mye koster noe sånt tro? Sikkert fort en 30 000+. Quote
Classic Posted June 26, 2017 Posted June 26, 2017 Litt på sidelinjen, men for så vidt relevant all den tid det handler om alternative måter å underholde seg i 212: COMAND NTG5.1 montert i 2010 E-coupé Det er da snakk om ettermontering av et betydelig nyere COMAND-system i en 2010 E-coupé. Med dette får man blant annet mulighet til Apple CarPlay og diverse annet småsnacks. Det er Steve hos MBenzNL som nylig gjorde denne jobben, og han kan kontaktes på MBenzNL@gmail.com ved interesse. Tøft! Carplay er rett og slett digg. Quote
Olav Posted June 27, 2017 Posted June 27, 2017 En annen måte å høre radio i bilen på er jo rett og slett å streame fra mobiltelefon. Streaming av radio krever ikke så stor datamengde, og de fleste har greit med data inkludert i abonnementet. Da har man også Norsk radio i utlandet (roam like home) Brukte det selv i Frankrike sist uke. Quote
selcall Posted July 12, 2017 Posted July 12, 2017 Monterte selv en mObridge M1000-M-DAB adapter som kobles til CD veksler med optiske ledninger, 12V Permanent Power, minus og DAB Antenne. Pris totalt 5600 NOK inkludert antenne. Brukte 3 timer på arbeidet inkludert oppdatering, koding av adapter og bil (Koding i bil gjøres enkelt fra radioen). Fungerer helt fint integrert i bilens original system. Men M1000-M-DAB krever at du har Optisk Inngang i Command. Jeg har NTG 4.5 Jobben er relativt rett frem men kanskje ikke en nybegynner jobb grunnet at man må ta løs en god del interiør paneler for å komme til Optiske kabler ved selve radioen. Hvis dere gjør det selv installer en USB kabel på Adpatern slik at dere enkelt kan oppdatere Adapteren ved behov. Jeg monterte Adapteren på Equipment Plate foran teppe på passasjer siden. Hvis du har CD veksler forstår jeg det slik at normalt pris inkludert arbeid er ca 9000 NOK for denne enhet Quote
Erik Aa. Posted July 22, 2017 Posted July 22, 2017 Hei. Som krever i min tråd startet 20 januar fikk jeg i juni installert Dab+ hos BOS . Jeg er medlem i denne klubben og Mercedesklubben. Prisen var da rabattert til ca nok 11.000 så vidt jeg kan huske . Anlegget er fullt integrert i mitt command anlegg på min s212 2012 mod. Jeg måtte i ettertid få skiftet antenne .Den nye er en liten nesten usynlig sak i sidevindu bak. Dersom BOS gjør jobben ikke bruk skjult antenne. Er fremdeles pt ikke fornøyd med mottakskvaliteten. Eksempelvis kjørte jeg fra Stavanger til Kristiand i helgen. Radiokanaler falt tidvis ut. Quote
Recommended Posts