Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tenker du å ha integrert adapter eller kan du bruke en som henger på utsiden av dashbordet? Anbefaler C-serien fra Tiny Audio, bruker bare signalet fra FM radien for å få lyd på anlegget, enkelt å koble opp:-)

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Posted

Jeg ble anbefalt et Dab+ Adapter fra Pure. Tror den het Highway 400. Kobles til via usb på originalradioen og displayet er stilrent og passer egentlig godt inn i 212 dasbordet. Evt kan det bare ligge i midtkonsollen eller i hanskerommet om man ikke bytter kanaler ofte. Kosta rundt 2000kr på BilXtra. Jeg går nok for en slik etterhvert :)

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

• 2 weeks later...
Posted

Jeg fikk installert integrert anlegg hos BOS i Stavanger i forrige uke. Det er skjult,helt integrert og fungerer utmerket. Kan anbefales. ( )

Sent from my iPad using Tapatalk

Posted

Jeg fikk installert integrert anlegg hos BOS i Stavanger i forrige uke. Det er skjult,helt integrert og fungerer utmerket. Kan anbefales. ( )

Sent from my iPad using Tapatalk

Dette kostet?

Posted

Litt på sidelinjen, men for så vidt relevant all den tid det handler om alternative måter å underholde seg i 212:

COMAND NTG5.1 montert i 2010 E-coupé

Det er da snakk om ettermontering av et betydelig nyere COMAND-system i en 2010 E-coupé. Med dette får man blant annet mulighet til Apple CarPlay og diverse annet småsnacks. Det er Steve hos MBenzNL som nylig gjorde denne jobben, og han kan kontaktes på MBenzNL@gmail.com ved interesse.

Posted

Litt på sidelinjen, men for så vidt relevant all den tid det handler om alternative måter å underholde seg i 212:

COMAND NTG5.1 montert i 2010 E-coupé

Det er da snakk om ettermontering av et betydelig nyere COMAND-system i en 2010 E-coupé. Med dette får man blant annet mulighet til Apple CarPlay og diverse annet småsnacks. Det er Steve hos MBenzNL som nylig gjorde denne jobben, og han kan kontaktes på MBenzNL@gmail.com ved interesse.

Tøft! Carplay er rett og slett digg.

Posted

En annen måte å høre radio i bilen på er jo rett og slett å streame fra mobiltelefon.  Streaming av radio krever ikke så stor datamengde, og de fleste har greit med data inkludert i abonnementet. Da har man også Norsk radio i utlandet (roam like home) Brukte det selv i Frankrike sist uke.

• 2 weeks later...
Posted

Monterte selv en mObridge M1000-M-DAB adapter som kobles til CD veksler med optiske ledninger, 12V Permanent Power, minus og DAB Antenne. Pris totalt 5600 NOK inkludert antenne. Brukte 3 timer på arbeidet inkludert oppdatering, koding av adapter og bil (Koding i bil gjøres enkelt fra radioen).

Fungerer helt fint integrert i bilens original system. Men M1000-M-DAB krever at du har Optisk Inngang i Command. Jeg har NTG 4.5

Jobben er relativt rett frem men kanskje ikke en nybegynner jobb grunnet at man må ta løs en god del interiør paneler for å komme til Optiske kabler ved selve radioen. Hvis dere gjør det selv installer en USB kabel på Adpatern slik at dere enkelt kan oppdatere Adapteren ved behov. Jeg monterte Adapteren på Equipment Plate foran teppe på passasjer siden.

Hvis du har CD veksler forstår jeg det slik at normalt pris inkludert arbeid er ca 9000 NOK for denne enhet

• 2 weeks later...
Posted

Hei. Som krever i min tråd startet 20 januar fikk jeg i juni installert Dab+ hos BOS . Jeg er medlem i denne klubben og Mercedesklubben. Prisen var da rabattert til ca nok 11.000 så vidt jeg kan huske . Anlegget er fullt integrert i mitt command anlegg på min s212 2012 mod. Jeg måtte i ettertid få skiftet antenne .Den nye er en liten nesten usynlig sak i sidevindu bak. Dersom BOS gjør jobben ikke bruk skjult antenne. Er fremdeles pt ikke fornøyd med mottakskvaliteten. Eksempelvis kjørte jeg fra Stavanger til Kristiand i helgen. Radiokanaler falt tidvis ut.