bjools Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Hei, jeg sliter med en MB 280 CDI 4matic fra 2008. Feilen oppsto 1/1 og er til dags dato tross 2 verksteder ikke rettet. Det som skjer ar at mellom 50 og 60 kilometer jukser bilen, ikke hver gang og med varierende intensitet, juksingen kan også oppstå mellom 60 og 70 kilometer. Ved rask akselerasjon oppstår ikke feilen. Bilen går etter en stund alt fra 30-60 minutter i nød posisjon. Hvis bilen stoppes og startes etter ca 15 minutter fungerer den som den skal med unntak av juksingen. Er det noen som kan hjelpe meg med denne feilen? Quote
KennethJ Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Kan juksingen rett og slett være at converteren går i lockup og ut igjen gjentatte ganger? Det er jo en typisk hastighet der lockup kan slå inn. Quote
slippern Posted June 6, 2017 Posted June 6, 2017 Vært på et verksted som har Star diagnose utstyr? Opplevde iallefall noe tilsvarende, og der fikk jeg feilkode på gasspjeldet.. En kjapp rens og problemet var borte.. Blir desverre ganske mye olje i innsuget pga veivhusventilasjon, endel på Jeep forumet som montere oil catch tank på disse og problemet forsvinner.. Quote
Recommended Posts