Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann.

 

Dette gjelder en Mercedes W210 stasjonsvogn e200 1999 modell.

 

Opplever en lyd bak fra dempere iblant under kjøring, og iblant liten stund etter at bilen er parkert. Lyden kan minne om at at noe henger igjen og plutselig faller/smeller på plass igjen med et lite dunk, det er både skiftet dempere og vakumkuler på bilen og smellelyden er likedan. Hva kan dette være?

Posted

Hallo,

For å begynne med å pirke så heter 210 stasjonsvogn s210.

Ang.lyden så er det ofte kulen nederst på nivådemperen. Du får ikke bare byttet den, så du må bytte hele demperen. Så noen har demperene vært løs i toppen, det kan å være en av de mange foringene i bakstillingen. Du sjekker mye med å skru løs demperen (trenger ikke å løsne oljeslangen) å kjenne på kula i bunn

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Posted

Dempere er skiftet ny to ganger og problemet har likevel oppstått, gasskuler er også skiftet på bilen.

 

Har fått tips om at det kan være differensial som kan være gåen? Kan det være noe?

Posted

Sikkert greitt å sjekke ut bolten øverst på demparen, at den ikkje er avrusta, har sett det på nokon S210 her inne

Posted

Boltene er sjekket og ingenting der, alt nytt.

 

Dempere, differensial, bolter og foringer er sjekket, lyden er der uansett. Smellelyd som kommer iblant, noen ganger kommer lyden like etter bilen er parkert også.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...