Jump to content

Recommended Posts

Posted

hadd emin trofaste w202 til eu godkjenning. fikk anmerkining på slakk i ventsre siden. Det stod på lappen milig kingbols, foring eller stag. Det værste er foringene er nye. Naf kasren kunne ikke si hva der var en gang. Han ble rett og slett sur når jeg spurte. Har noen opplevd lignende hos NAF:)

Posted

Litt rart om dem påpeker nye deler. Men er delene originale og nye, eller er dem uoriginale? Jeg vet ikke om det har trått i kraft enda, men NAF skal snart, eller gjør allerede tilby reparasjoner av kjøretøy. Dette er egentlig svært uheldig på lik linje med andre verksteder. NAF har vært nøytral med tanke på at reparasjoner ikke kan utbedres der. Når et verksted kan tilby begge deler, kan det fort oppstå en situasjon der -  bukken passer havresekken. Nå er det ikke sikkert det er aktuelt her for deg, men man må,  mer enn noen gang, være våken. Det som også låser slike situasjoner, er at om du viser bilen og får en mangellapp på EU, blir denne automatisk registrert i systemet. Før kunne man sjekke bilens tilstand flere steder. Ikke for å velge stedet med ferrest feil, men få noe å sammenligne med om det er graverende mangler, dyre mangler som kan være funnet på / jukset med fra verkstedet

Posted

NAF driver helt korrekt med ordinære verkstedtjenester nå.

De har blitt en kommersiell aktør på lik linje med alle andre verksteder.. Det beste stedet å ta kontroll nå vil jeg tro er på et merkeversted som ikke skrur på ditt merke (selv har jeg gjerne brukt Møller)

Enkelte steder har man verksteder som kun tar EU-kontroll, men jeg kjenner bare til Rettedal Bilkontroll på Sola..