Rockeren Posted June 1, 2017 Posted June 1, 2017 Jeg prøver å lese meg litt opp på hybridbiler i forhold til at jeg i løpet av et år - halvannet tenker å bytte ut 350'n. Jeg har diesel i blodet og synes bensin er for dyrt. Selv med hybrider. Derfor prøver jeg å finne ut av dieselhybrider. Jeg har lest om E300 Bluetec hybrid med kort elektrisk rekkevidde og således lite bil for penga. De nye plugin hybridene ser interessante ut siden de har brukbart med effekt og ca 34 km elektrisk rekkevidde. Snakker da om E-klasse. 34 km elektrisk rekkevidde holder igrunn til mitt bruk på småkjøring. Men jeg vil ha stasjonsvogn og de kommer ikke enda. Er det verdt å legge så mye penger i en slik type bil? Får man liksom det man betaler for eller er det for lite bil for pengene? For mitt kjøremønster har jeg kommet fram til at det er omtrent midt i blinken. Erfaringer? Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote
KennethJ Posted June 1, 2017 Posted June 1, 2017 Jeg ser for meg at problemene med partikkelfiltre mm bare blir enda verre på en hybrid.. Quote
Rockeren Posted June 1, 2017 Author Posted June 1, 2017 Jeg ser for meg at problemene med partikkelfiltre mm bare blir enda verre på en hybrid.. Hvorfor det? Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote
Megaoctane Posted June 1, 2017 Posted June 1, 2017 Hybrid uten plugin er vel så som så. De er dyre og tunge, og du kan ikke kjøre elektrisk mener jeg. Motoren slår også inn veldig raskt på de bilene jeg har prøvekjørt. Jeg vil ikke anta at partikkelfilter har det noe verre enn en vanlig diesel. Diesel er uansett ikke egnet for mye småkjøring. Og siden motoren slår inn veldig tidlig, så vil partikkelfilteret "renses" når man kjører på motorvei etc. Quote
E_S Posted June 1, 2017 Posted June 1, 2017 Bensin passer mye bedre. Bedre egnet til driftsforholdene i hybridbil og ikke like bråkete. Quote
KennethJ Posted June 1, 2017 Posted June 1, 2017 Jeg ser for meg at problemene med partikkelfiltre mm bare blir enda verre på en hybrid.. Hvorfor det? Fordi motoren gjerne går relativt kort tid om gangen og partikkelfilteret er avhengig av at bilen kjøres en god stund (gjerne 45 min+ sammenhengende) med dieselmotoren i gang før det funker skikkelig.. Quote
Rockeren Posted June 1, 2017 Author Posted June 1, 2017 Hybrid uten plugin er vel så som så. De er dyre og tunge, og du kan ikke kjøre elektrisk mener jeg. Motoren slår også inn veldig raskt på de bilene jeg har prøvekjørt. Jeg vil ikke anta at partikkelfilter har det noe verre enn en vanlig diesel. Diesel er uansett ikke egnet for mye småkjøring. Og siden motoren slår inn veldig tidlig, så vil partikkelfilteret "renses" når man kjører på motorvei etc. Er jo det som er fordelen med de nye hybridene til Mercedes nå. De kan kjøres 100% elektrisk inntil 34 km eller noe sånt. Alt dette styrer jo elektronikken. Blir på en måte som en Prius bare litt mer ekslusivt. Har lest litt om de på Mercedes sine sider og det fanget absolutt min interesse. Men i.o.m at det er såpass nytt så er det kanskje ikke så mange som har noe kunnskap og kjennskaper å dele om det enda... Jeg ønsker jo selvsagt å redusere bilutgiftene mine litt og lurer dermed litt på slike hybrid-ting fordi da kan man også skryte på seg litt miljøvennlighet Men får man det man betaler for, liksom? Og er de faktisk billigere i drift og hva med service og andre vedlikeholdskostnader? Jeg vet liksom ikke hvor og hvem jeg kan spørre for å få et godt svar... Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.