Guest K.E. Sjursen Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Hei, I morgen skal bilen, en 230TE 1987 av helt vanlig type inn på verksted for å bytte fjærer fremme. Siden dette koster meg penger så bør jeg treffe rett mtp puter. Noen som har meninger eller erfaringer med Eibach 30mm på en 230TE? Min tanke var å få verkstedet til å sette på 1-puter fremme og prøve meg frem mellom 1 og 2 bak når jeg kommer hjem (jeg bytter bak selv). Men hvis jeg har 1-puter fremme og det viser seg at 1-puter bak gjør bilen for høy bak så må jeg bytte fremme igjen. ..men så tror jeg at 2-puter vil bli for høyt fremme. Noen med innsikt eller innvendinger? Slik den er nå så er den svært høy fremme og temmelig høy bak. Står 1-puter fremme, bak vet jeg ikke. Dagens "look": Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Eibach 30mm med #1 puter på alle fire. Riktignok en 202 men... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.E. Sjursen Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Mmm.. det ser perfekt ut. Håper Mercedes har laget 202 litt etter samme lest som 124. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hopskar Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Håper du kan legge ut bilder etter montering fjærene. Har samme bil, riktig nok 250 diesel, og går med tanker om å gjøre det samme som deg. Har i dag 2-puter på alle fire. Grunnet en knekt fjær foran må jeg bytte uansett, men er usikker på om jeg skal senke eller ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.E. Sjursen Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Skal legge ut bilder så snart jeg får justert nivået (i morgen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.E. Sjursen Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Og da var det gjort. 4-hjuls kontroll i morgen, men jeg fikk tatt noen bilder i dag allikevel. Eibach 30mm med 2'er puter (lang historie ang. 2'er puter). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hopskar Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 Synes det ble bra. Tror jeg skal gjøre det samme med min. Merket du noe forskjell i kjøreegenskaper? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K.E. Sjursen Posted May 7, 2005 Share Posted May 7, 2005 Den ble litt stivere, ikke amcar-feelingen som var før. Bilen er blitt mer sporty og liker svinger bedre. Ligger også bedre på veien når den er litt lavere. Passer meg bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts