Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg har en 89mod W124. ABS lampen begynner å lyse etter ca 5min kjøring i 80-90 km/t. Alle sensorer og ringer er i orden, ingen slark i hjullagre. Alle sikringene er hele. Mistenker OVP-rele. Sikringen i OVP-releet er i orden. Hva kan være galt?

Takker for svar:-)

Posted

Hvis det ikke er noen feil med bremsene kan det være to ting: bremselysbryteren bak pedalen eller selve abs-databoksen. Hvis du skriver opp delenr. på databoksen, kan du google nummeret med og uten A foran tallene. Du vil få mange treff og kan finne en brukt boks for en rimelig penge. Simco på Greåker kan også reparere slikt.

Posted

Nei det er fordi databoksen er utkoplet. Spørsmålet er derfor om feilen ligger i eller utenfor boksen. For å sjekke om det er bremselysbryteren, må du registrere om du trykker på bremsepedalen rett før lampa tennes. Prøv det noen ganger. Etter 5-10 min er det også slik at boksen blir varm og dårlig elektronikk sjalter ut. Da er det feil inne i boksen. Dette kan du også finne ut av ved å ta en diagnosetest på MB-verkstedet.

Posted

abs lampa kan lyse ved feil på OVP rele, eller feil på sensorer også, hvordan vet du at de er i orden... har vært borti ohms verdi tilnærmet lik men feil på sensor allikevel.

Min 230TE hadde feil i ovp. Loddet opp alle baner inni det så var det i orden

Posted

abs lampa kan lyse ved feil på OVP rele, eller feil på sensorer også, hvordan vet du at de er i orden... har vært borti ohms verdi tilnærmet lik men feil på sensor allikevel.

Min 230TE hadde feil i ovp. Loddet opp alle baner inni det så var det i orden

Jeg bare ohmet de ja, mer vet jeg ikke.. Loddet opp? Smeltet du bare tinnet på nytt så det fåt bedre kontakt?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Posted

la vel i litt friskt tinn og mener jeg. men er det blitt brudd et sted kan du fint fikse det ved å smelte opp tinnet på ny ja.

er vel blinkkodetest på den der?

Posted

Signalene fås fra stikk i kontakta på bilen, blinktester må du kjøpe eller lage selv ;-)

Men nå er det tydeligvis i orden, så da kan det vente til neste gang.

Godt det ordnet seg på en rimelig måte da :-)