G-Man Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Fikk i dag meldingen "brake wear - visit workshop" på min w203 i dag. Jeg har noen veldig hektiske dager foran meg, og skulle gjerne ha ventet litt før jeg får fikset dette - så da er spørsmålet: Hvor lenge, eller kanskje rettere sagt langt, er det forsvarlig å kjøre med dette før jeg MÅ gjøre noe (hvis jeg kjører pent). Jeg vet at slitte klosser kan ripe skivene, men jeg har uansett tenkt å bytte begge deler nå. Blir veldig takknemlig for svar. Quote
Roger H. Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Var der noen farge på varselet? Gult: noen dgr å 'gå på', rødt....: da bør det skje noe snøggast råd.. Quote
ALiland Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Kjør på, men med forbehold sålenge det bare er snakk om en ukes tid. Er en millimeter slitebelegg når du får beskjed. Er ikke ultrakritisk før du hører at det er stål mot stål, da er det på overtid. Fortsetter du så er det ikke total katastrofe før du har slitt ned stempelet så mye at det smetter ut. Quote
G-Man Posted May 29, 2017 Author Posted May 29, 2017 Takk for svar. var forøvrig ingen farge på varselet, bare hvit skrift. Quote
Eirik Tømmerås Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 På tidligere biler med varsellampe kunne man kjøre "lenge" etter at lyset tente. På 211 med sbc får man etterhvert rød skjerm og bremsekutt Men da har man kjørt veldig lenge med hvitt varsel... Quote
FrodeS Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Har du det så travelt at du ikke kan ta av forhjulene og vurdere tykkelsen på slitebelegget? Når bilen varsler om bremsene, er det all grunn til å ta det på alvor. I de aller, aller fleste tilfeller er det fortsatt en god del belegg igjen, men en kan aldri være sikker. Jeg vil ikke gi noe råd om at det "sikkert går bra". Quote
G-Man Posted May 30, 2017 Author Posted May 30, 2017 Joda, fikk tatt av og sjekket i dag. Det jeg ser er at skivene nok skulle vært skiftet forrige gang klossene ble tatt, og at det er nok belegg igjen til at jeg kan kjøre noen dager til. Observerer også at skiver og klosser bak (naturlig nok antar jeg) slites veldig mye mindre enn foran. Klosser foran og bak ble skiftet samtidig sist, men bak er de ikke engang slitt halvveis. Skifter uansett både skiver, klosser og bremsevæske nå, slik at bilen stopper som den skal! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.