Jump to content

2004 211 Audio 20, bytte til NTG 2.5


KM.Ellingsen

Recommended Posts

Jeg gjorde dette på vår 211. Det du trenger er en adapter mellom audio20 qadlock til comand og med kabel til tlf mikrofonkoblingen bak baksetet. Jeg kjøpte dette  https://www.commandonline.co.uk/W211-W219-R171-E-CLS-SLK-Audio-20-CD-to-COMAND-NTG2.5-conversion-set-for-cars-without-phone.html

GPS antenna la jeg over instrumentpanelet, men under dashbordet. Funker som bare det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hei,

 

Jeg er i samme situasjon som det som er omtalt i denne posten, og har notert meg kommentarene med stor interesse.

Har en 2006 mod E200K med Audio20 og CD skifter. Det er UHI kontakt, men ikke noe BT adapter så jeg må bruke et FM adapter i sigarettenneren, og det vil jeg altså unngå ved å få installert en NTG2.5.

Den NTG2.5 jeg har fått tak i har ingen ledninger i det hele tatt så jeg må skaffe overganger mellom Audio20 og NTG2.5. Jeg ser at du har brukt en overgang fra Comand Online til £199.
Jeg har funnet en overgang hos MDNAV Mercedes Adapter Audio 20 > Navigasjon Comand APS NTG 2.5 – MDNAV som er vesentlig billigere, men jeg vet ikke om den gjør samme nytten. Der er også en forlenger ledning til mikrofon. Trengs det?

Jeg ser at du har lagt GPS antenna "over instrumentpanelet, men under dashbordet". Det høres jo bra ut, men hva slags antenne er det. Jeg regner med at den må kjøpes også.

Vil denne virke med iPhone via bluetooth eller må det settes på et eget adapter?

Et siste spørsmål: Hvor lang tid tar denne jobben? Jeg må antakeligvis få et verksted til å gjøre dette for meg, hvis det ikke skulle dukke opp en kyndig hjelper:-)

 

On 28.5.2017 at 21.33, Eirik Tømmerås said:

Det er ikke optisk ring på NTG 2,5, så CD skifteren blir overflødig. Luken virker heller ikke etterpå. Det skal finnes en modul som gjør denne luka aktiv igjen, men det har jeg ikke prøvd.

NTG 2.5 har inngang for SD kort så du får med deg all verdens musikk.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...