Jump to content

Recommended Posts

Posted

Air conditionen på w126 84 mod.  min er tom for gass. Noen sier det ikke går an å fylle opp igjen før en har bygd om annlegget som blir for dyrt, og noen sier det går, hva er rett?

Posted

Air conditionen på w126 84 mod.  min er tom for gass. Noen sier det ikke går an å fylle opp igjen før en har bygd om annlegget som blir for dyrt, og noen sier det går, hva er rett?

Jeg skal ikke banne på hva som er rett og galt, men Mathisen bilelektro sier det går helt fint å fylle ny olje og gass rett på gamle anlegg uten noe trøbble. Han hadde gjort dette med "en del hundre" drosjer og andre MBer ute noe trøbbel. Det samme ble gjort med min, og det har fungert fint i halvannet år. Hadde ACn i gang senest denne måneden som avfukter. Blir spennende å se hvordan det funker til våren.

Det som skjedde ,var at en slange ble løsnet, så all gamme gass ble blåst veggimellom. Slangen ble satt sammen igjen, og systemet ble vakumert en halvtime. Ny olje ble helt på, ny gass ble fylt, det ble funksjonstestet, og til slutt gikk han over med en sniffemaskin i ca. 15 minutter for å snuse etter tegn til lekkasjer.

Betalte 1500,- for morroa. Det ble ikke gjort noen som helst form for ombygging.

Posted

Jeg har fylt ny gass på mitt gamle anlegg, vet ærlig talt ikke hva som er forskjellen på ditt AC anlegg og mitt selv om det er 6 år forskjell i alder.... :P

Det de gjør er å fylle litt mindre gass enn det som anlegget skal ha, står i en tabell at "gamle" R12 anlegg skal ha 0,85 x med ny R134 gass og en ny type olje.

Har fungert prikkfritt i et år på min, og har ikke hørt noen som har fått problemer heller.......det er iallefall 1000 ganger bedre enn ikke å gjøre noe som helst.... :lol:

Posted

Jeg kom til å tenke på en ting.

Om man kan fylle R134 rett på R12-anlegg kommer etter det jeg har fått høre an på hva slags sensorer systemet er utstyrt med. 124 er utstyrt med trykksensorer, som gjør at kjøleviftene slår inn ved samme trykk, selv om temperaturen er lavere. Hvis det hadde vært temp-styrt, så ville trykket blitt en del høyere før kjøling slo inn, noe som ikke hadde vært bra. Dette er hva jeg fikk beskjed om, garanterer ikke at det stemmer

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...