MBW210 Posted May 23, 2017 Posted May 23, 2017 Hei. Har en Mercedes W210 03mod 220Cdi. Brukte bilen på morran og når jeg starta den et par timer senere ville den ikke gire. Kun et gir frem. Revers funker. Noen som har no forslag eller må jeg innom Mercedes og ta en diagnose? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Kenneth Sivertsen Posted May 24, 2017 Posted May 24, 2017 Hei. Har en Mercedes W210 03mod 220Cdi. Brukte bilen på morran og når jeg starta den et par timer senere ville den ikke gire. Kun et gir frem. Revers funker. Noen som har no forslag eller må jeg innom Mercedes og ta en diagnose? Sent from my iPhone using Tapatalk Dette kan høres ut som gåen elplate som sitter på ventilblokka. Hadde lignende problem på en 210 selv som ville kun et gir fram og tilbake. Det var det elplate el conductor plate som det heter. Ser slik ut. http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-722-6-Transmission-Conductor-Plate-Connector-Filter-Gasket-KIT-/281509287166?hash=item418b42d4fe:g:iYYAAOSw8RJXBwtK&vxp=mtr Men for å være på den sikre siden så er det aboslutt greit med en diagnose. Hvor i landet holder du til da? Quote
MBW210 Posted May 25, 2017 Author Posted May 25, 2017 Prata med en mekaniker som har hatt et par av disse bilene. Og det skal visst ligge et deksel på fremsiden av girkassa. Løsner den, så ligger det no elektronikk. Kanskje den du mener og henviser til? Hender det kommer olje inn der pga gåen pakning/simring. Var visst en svakhet og man fikk kjøpt rep.sett. Holder til i Arendal...Sørlandet Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Kenneth Sivertsen Posted May 25, 2017 Posted May 25, 2017 Prata med en mekaniker som har hatt et par av disse bilene. Og det skal visst ligge et deksel på fremsiden av girkassa. Løsner den, så ligger det no elektronikk. Kanskje den du mener og henviser til? Hender det kommer olje inn der pga gåen pakning/simring. Var visst en svakhet og man fikk kjøpt rep.sett. Holder til i Arendal...Sørlandet Sent from my iPhone using Tapatalk Kontakten er ofte et problem som fører med seg olje inn til girkasse styreenhet i motorrommet. Denne jeg linka til må du ned med bunnpanna og ventilblokka for å bytte. Grei jobb om du har skrudd litt før, må som oftest slette feilkoder etter den er bytta. Men fordel å ta en diagnose først så deler som er i orden ikke byttes liksom. Quote
MBW210 Posted May 25, 2017 Author Posted May 25, 2017 For håpe det er en annen feil. Godt jeg ikke er avhengig av bilen og kan ta det når lysta er der Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Recommended Posts