W124300TE1990 Posted May 22, 2017 Posted May 22, 2017 Hei. Har et problem som plutselig oppstod med min W124, 90' modell 300TE, automat. Noen ganger kan bilen kjøres i lengre tid uten problemer, mens andre ganger synker turtallet raskt og motoren dør ved nedbremsing, eller av og til når jeg akuratt starter. Må da kjøre med litt gass på hele tiden for at ikke turtall skal synke, og bilen skal dø. Noen ide om hva som kan gjøre dette? Problemet kom over natten, og noen dager funker alt som det skal. Takker for svar! Mvh en som ikke har mekket mye bil Quote
Tor Anton Posted May 22, 2017 Posted May 22, 2017 Ofte ovp rele Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote
Jørgen F.J Posted May 22, 2017 Posted May 22, 2017 Sjekk vacumslangen som går mot tomgangsregulatoren. Blir slik når den er sprukket, da kan problemet også gå å komme. Var værtfall slik på min, da var sprekken så stor at den hadde håppet av også. Quote
W124300TE1990 Posted May 23, 2017 Author Posted May 23, 2017 Sjekk vacumslangen som går mot tomgangsregulatoren. Blir slik når den er sprukket, da kan problemet også gå å komme. Var værtfall slik på min, da var sprekken så stor at den hadde håppet av også. Hvor ligger denne? Quote
W124300TE1990 Posted May 23, 2017 Author Posted May 23, 2017 Ofte ovp rele Sent fra min D5803 via Tapatalk Hei. Har skiftet denne fra før uten hell. Quote
Jørgen F.J Posted May 23, 2017 Posted May 23, 2017 Når du tar av luftfilterboksen, så ser du en slik jeg har bilde av. Fra denne går ene slangen inn i toppen, og den andre inn i bensinfordeleren. Disse blir harde som plastikk over tid, og skal bare være gummi. Quote
W124300TE1990 Posted May 23, 2017 Author Posted May 23, 2017 Når du tar av luftfilterboksen, så ser du en slik jeg har bilde av. Fra denne går ene slangen inn i toppen, og den andre inn i bensinfordeleren. Disse blir harde som plastikk over tid, og skal bare være gummi. Slik såg det ut under luftfilterboksen min. Testa ved å starte, holdt lokket på den litt nede så det var åpning,da gikk bilen fint, når jeg holdt den oppe og "tetta" luka daua den med en gang. Er det ikke dette som da er min tomgangsregulator og at luftmengde måleren er under /inni denne igjen? Sikkert dyrt å skifte hele saken, men kan jo hende det er kabelen som er gåen sånn at den ikke "leser" rett. Eller sensoren? Quote
Jørgen F.J Posted May 23, 2017 Posted May 23, 2017 Det spjeldet dras ned av vacumet. og luftmengdemåleren er vel en av klossene som sitter på siden av den du har avbildet, om jeg husker riktig ? Men du har akkurat ikke fått med tomgangsregulatoren på bildet Nede til venstre på bilde, rett under bilde skal den være ca.. en slik sak jeg la ut bilde av. Der sitter en gummislange på hver side, skrudd fast med ett klammer. Quote
Jørgen F.J Posted May 23, 2017 Posted May 23, 2017 Merket en rød ring på ett bilde jeg fant på nettet, dette er tomgangsregulatoren. Quote
W124300TE1990 Posted May 25, 2017 Author Posted May 25, 2017 Merket en rød ring på ett bilde jeg fant på nettet, dette er tomgangsregulatoren. Ok! Takker for svar! Er det dette som styrer alt av vakum? Under høyre baksete? Såg litt brent ut inni. Sentrallåsen begynnte å føkke seg samtidig ca som det spjeldet som ikke åpner seg og gjør at den dauer, den jeg sendte bilde av lenger oppe, litt oppanfor tomgangsreg. Quote
Marevan Posted May 25, 2017 Posted May 25, 2017 Det ser ut som uoriginal fjernstyrt sentrallås under baksetet. Tror ikke det er forbindelser til motoren der. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.