Jump to content

Recommended Posts

Posted

nei er ikke sikker, men tror det. bilen har SA code 550 og ledningsnettet henger sammen med bilens. Mulig det var forskjell på årgangene? dette er en 1995 modell levert i 1994

er også en stjerne på kroken.

krok_2.thumb.JPG.31e95d622e56105eb510a8a518de512b.JPG

Posted

Det ble vel brukt et par produsenter? Tror både Westfalia(?) og Oris leverte.

Løsning her er vel å la et løsningsmiddel få tid til å virke? Jeg hadde dyppa kroken i no godstoff et par dager

Posted

Det der er den originale, men om det har rustet fast er det mye lettere å få av kroken mens "resten" sitter på bilen. den klossen med skruehull og gjenger skal jo sitte igjen på bilen, den er igjen skrudd i en tverrbjelke som er festet i rammevangene.

 

Uansett hva du gjør, IKKE vri på plastknotten med noe verktøy - da blir den ødelagt og nesten umulig å få av. Bak det hvite lokket kan det være en lås, om den sitter der må den naturlig nok låses opp før du får gjort noe mer.

Posted

Da har jeg lagt kroken i en bøtte med 5-56. Der får den ligge noen dager. Det går fint og vri på hjulet med hendene nå, men vet ikke om tidligere eier har vært hardhendt med hjulet. Kan ikke se noe nøkkelhull noe sted bak plastdekselet. Var det lås på alle? får man til å vri hjulet om den er låst? Fulgte ikke nøkkel med bilen.

Posted

Om du ikke ser noe nøkkelhull er ikke låsen der - det var en løs liten låsesylinder til å sette inn/ta ut når man låser opp, så om det er opplåst er sylinderen borte. :)

 

  • 2 weeks later...
Posted

kroken har ligget og godtgjort seg helt til i dag. Men sitter fremdeles fast. Skall hjulet trykkes inn når det vries?

Klarer og vri hjulet mye lenger enn det røde feltet, nesten helt rundt. Skal det være slik?

Skal kroken presses rett opp?

 

Posted

Når de festene der skal tas av mener jeg man vrir knotten, løfter kroken litt opp og "hekter" av. Ruster ofte fast til braketten slik at man må banke litt oppover  når det er frigjort med knotten, dette bpr det sitter på bilen.

Posted

Forresten, bare så det er sagt - du har ikke alle bitene for å montere dette festet på en annen bil nå. Det er en tverrbjelke mellom rammevangene bak i tillegg, sitter bak fangeren, den som det du har tatt bilde av nå er skrudd løs fra. :)

Posted

Jepp vet det, skrudde den av bjelken rett før jeg tok bildet :D tverrbjelkene ligger I bilen enda.

fikk se på en slik krok som var løs I dag. der trekkes kroken rett opp når mekanismen draes over på rødt område. vrideren stopper også når jeg kommer til enden på det røde feltet. Konkluderer derfor med at mekanismen på kroken er defekt :( blir vel til at jeg prøver og plukke den I småbiter etter hvert.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...