ola_4matic Posted May 21, 2017 Posted May 21, 2017 Noen som har løsnet en krok som sitterfast på en 124? Har plukket den av bilen, men ser ikke hvordan jeg skal fortsette. Tror vrideren står i rett stilling. Quote
FrodeS Posted May 21, 2017 Posted May 21, 2017 Sikker på at denne er original? Min originale ser ikke sånn ut. Quote
ola_4matic Posted May 21, 2017 Author Posted May 21, 2017 nei er ikke sikker, men tror det. bilen har SA code 550 og ledningsnettet henger sammen med bilens. Mulig det var forskjell på årgangene? dette er en 1995 modell levert i 1994 er også en stjerne på kroken. Quote
tommern57 Posted May 21, 2017 Posted May 21, 2017 Det ble vel brukt et par produsenter? Tror både Westfalia(?) og Oris leverte. Løsning her er vel å la et løsningsmiddel få tid til å virke? Jeg hadde dyppa kroken i no godstoff et par dager Quote
E_S Posted May 21, 2017 Posted May 21, 2017 Det der er den originale, men om det har rustet fast er det mye lettere å få av kroken mens "resten" sitter på bilen. den klossen med skruehull og gjenger skal jo sitte igjen på bilen, den er igjen skrudd i en tverrbjelke som er festet i rammevangene. Uansett hva du gjør, IKKE vri på plastknotten med noe verktøy - da blir den ødelagt og nesten umulig å få av. Bak det hvite lokket kan det være en lås, om den sitter der må den naturlig nok låses opp før du får gjort noe mer. Quote
ola_4matic Posted May 21, 2017 Author Posted May 21, 2017 Da har jeg lagt kroken i en bøtte med 5-56. Der får den ligge noen dager. Det går fint og vri på hjulet med hendene nå, men vet ikke om tidligere eier har vært hardhendt med hjulet. Kan ikke se noe nøkkelhull noe sted bak plastdekselet. Var det lås på alle? får man til å vri hjulet om den er låst? Fulgte ikke nøkkel med bilen. Quote
E_S Posted May 21, 2017 Posted May 21, 2017 Om du ikke ser noe nøkkelhull er ikke låsen der - det var en løs liten låsesylinder til å sette inn/ta ut når man låser opp, så om det er opplåst er sylinderen borte. Quote
Jørgen F.J Posted May 22, 2017 Posted May 22, 2017 Sleit lenge med min også, helt til jeg fant ut hvilke vei den mått vri's / dyttes.. Husker ikke i farta, men kan sjekke imorgen om jeg kommer på det. Quote
ola_4matic Posted June 3, 2017 Author Posted June 3, 2017 kroken har ligget og godtgjort seg helt til i dag. Men sitter fremdeles fast. Skall hjulet trykkes inn når det vries? Klarer og vri hjulet mye lenger enn det røde feltet, nesten helt rundt. Skal det være slik? Skal kroken presses rett opp? Quote
tommern57 Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Har Oris på den ene 210'n. Mener jeg der trekker knappen ca 10mm ut, for så å vri. Quote
E_S Posted June 5, 2017 Posted June 5, 2017 Når de festene der skal tas av mener jeg man vrir knotten, løfter kroken litt opp og "hekter" av. Ruster ofte fast til braketten slik at man må banke litt oppover når det er frigjort med knotten, dette bpr det sitter på bilen. Quote
500AMM Posted June 6, 2017 Posted June 6, 2017 Kan være omtrent umulig å få liv i den saken hvis den har satt seg, men har lagt ved ORIS montasjeveiledning om det er til hjelp. Finner mange gode linker på Gugl også: https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1242&bih=776&q=oRIS+TOW+HOOK+MANUAL&oq=oRIS+TOW+HOOK+MANUAL&gs_l=img.3...2231.9580.0.9865.20.20.0.0.0.0.247.2418.3j12j2.17.0....0...1.1.64.img..3.8.1244...0j0i30k1j0i19k1j0i30i19k1j0i10i24k1.DppNZXeMPNQ&gws_rd=cr&ei=f3c2Wf3EMsuqsQHp3I2YDQ&safe=active#safe=active&tbm=isch&q=Oris+tow+bar+user+manual&spf=1496741760150 Her er en ny ORIS krok i tilfelle du trenger: http://www.ebay.com/itm/311877456360?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649 ORIS_Anbauanweisung.pdf Quote
E_S Posted June 8, 2017 Posted June 8, 2017 Forresten, bare så det er sagt - du har ikke alle bitene for å montere dette festet på en annen bil nå. Det er en tverrbjelke mellom rammevangene bak i tillegg, sitter bak fangeren, den som det du har tatt bilde av nå er skrudd løs fra. Quote
ola_4matic Posted June 8, 2017 Author Posted June 8, 2017 Jepp vet det, skrudde den av bjelken rett før jeg tok bildet tverrbjelkene ligger I bilen enda. fikk se på en slik krok som var løs I dag. der trekkes kroken rett opp når mekanismen draes over på rødt område. vrideren stopper også når jeg kommer til enden på det røde feltet. Konkluderer derfor med at mekanismen på kroken er defekt blir vel til at jeg prøver og plukke den I småbiter etter hvert. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.