Jump to content

Recommended Posts

Guest Morty20
Posted

Den burde passse men hvorfor bytter du?

Posted

Vært plaget med at det slår og smeller ganske høyt når bakhjulet går over humper og kanter som gir kompresjon i høy hastighet (høy hastighet på struten altså)

 

Kjennes ikkje hard ut, så jeg tror ikke det er gassen som har lekt ut av ekspansjonskammeret.

 

Uannsett, da jeg inspiserte foringer og ledd med ett brekkjern så la jeg merke til at struten var full av svart støv, noe som sier meg at det har vært en lekkasje på den.

Guest Morty20
Posted

Ja men nivåreguleringen har ingen dempende effekt, det er det gass akkumelatorene som tar seg av. Minker det olje på servo/hydralikk tanken?

Posted

Ja det er jeg klar over. Sier bare at den svetter hydraulikk, noe som sier at det er på tide å bytte den.

 

Oljen var på minimum da jeg sjekket. Så enten har den svettet olje ganske lenge, eller så har gassblæra i ekspansjonskammeret klapset inn.

 

Så den struten jeg tok har har samme nummer som de jeg fant på ebay ( A 210 320 09 13)

Posted

Det er ikke unormalt at de svetter litt, men blir det mye så er det på tide å bytte.

 

Nye "støtdempere" (altså rørene som ser ut som støtdempere) koster vel ikke mer enn 2500 eller så fra tyskland, tror jeg.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...