Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg måtte bare ta bilder av denne bilen. Den er altså så fullstendig gjennomrustet at den har begynt å sige sammen.

Bilen er en De Tomaso Deauville, produsert i bare 244 eksemplarer. Den er designet av Ghia, og delte understell med Maserati Quattroporte III, som sammen med luksusutgaven Royale bare ble produsert i 155 eksemplarer.

Deauville hadde samme motor som ble brukt i De Tomaso Pantera, en litt modifisert 351cu.in. (5763 cc) Ford Cleveland V8 med 300 hester. Jeg så for mange år siden en mørkeblå Deauville i Drøbak, om den fortsatt eksisterer vet jeg ikke.

Med vennlig hilsen, Olaf

deauville-1.jpg.536ddbb5ccdf2980ef858472dee1c283.jpg

deauville-2.jpg.c263db27b9511948c119f2553cd246e7.jpg

deauville-3.jpg.e37082842f1bf57512a35de14429ff87.jpg

Posted

Litt usikker på felgene, det kan hende hjula er satt på bare for å få rullet den opp på hengeren, de ser jo litt for nye ut. Bilens eier er karosserimaker, og skal ha bilen stående på utstilling til den synker helt sammen. det er absolutt ikke en eneste del på bilen som er verd å redde!

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Det ser ut som originale lettmetallfelger med Michelin XWX  :shock:

Vinduene er sansynligvis verdt en formue. De vil nok være helt komplett umulige å få tak i nye for en stakkar med knust rute.

Massevis av andre klips og knotter vil og være ønsket av de som pusser opp slike.

Posted
Det ser ut som originale lettmetallfelger med Michelin XWX

Eieren har et ganske bra utvalg av uvanlige biler, så hjula kan jo komme fra en av dem. Men jeg er enig med deg ang. vinduene, hvis de ikke er ripete. Innsiden av bilen er helt spist opp...

Med vennlig hilsen, Olaf