Olaf Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Jeg har sett at mange har tatt av stofftrekk og vasket dem med alt fra høyttrykkspyler, børster eller i vaskemaskin. Krymper setetrekk i stoff på en W123 etter vask? Med vennlig hilsen, Olaf Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 17, 2017 Posted May 17, 2017 Du bør ikke vaske på 90 grader. Et skylle program bør være skånsomt. Skulle det krympe, så er det minimalt. Og kanskje blir det mindre rynker. Personlig har jeg god erfaring med støvsuging, rensing og vask med skum fra nylonvask. Jeg har en koste pad til polerings maskinen, å kombinasjonen her er formidabel. En avfukter til slutt, så har du et flott og rent sete. Og husk. På 123, passer høyre trekk på venstre side. Da får man vekk slitesterker også Quote
Olaf Posted May 18, 2017 Author Posted May 18, 2017 Godt å høre at det ikke krymper mye. Jeg har fått tak i et sett delbare bakseter med nokså ille vannskader/mugg/sopp/og gu'veit hva! Jeg hadde tenkt å skure dem med såpe/eddik/vann blanding mens de sitter på, helt enkelt fordi det er litt mere håndterbart. Når jeg har fått bort det verste kan jeg demontere dem og gi dem en omgang i vaskemaskinen, med litt eddik i skyllevannet for å knekke muggsporer. Til forsetene har jeg et slitt venstretrekk, men dessvere bare ett helt høyretrekk, og det sitter i bilen. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
FrodeS Posted May 18, 2017 Posted May 18, 2017 Og husk. På 123, passer høyre trekk på venstre side. Gjelder 124 også. Eneste er hull til evt. manuell justering av ryggen og hull til evt. feste av armlene. Quote
Olaf Posted May 18, 2017 Author Posted May 18, 2017 Bra å vite, man vet jo aldri om en W124 parkerer her... Med vennlig hilsen, Olaf Quote
FrodeS Posted May 18, 2017 Posted May 18, 2017 Bra å vite, man vet jo aldri om en W124 parkerer her... Med vennlig hilsen, Olaf Nei, fort gjort. Det kom en her med bilhenger og lempet av en på gårdsplassen i dag. Quote
Eirik Tømmerås Posted May 19, 2017 Posted May 19, 2017 Bilthamber er ikke noe godt tøyvaskemiddel... Jeg tok ut setene i 190´n og skumla de med skumkanonen og så HTvasker, men ble ikke fornøyd med den jobben. Må vel til pers med nylonvask og handmakt, etter hvert. Quote
Recommended Posts