Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har sett at mange har tatt av stofftrekk og vasket dem med alt fra høyttrykkspyler, børster eller i vaskemaskin.

Krymper setetrekk i stoff på en W123 etter vask?

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Du bør ikke vaske på 90 grader. Et skylle program bør være skånsomt. Skulle det krympe, så er det minimalt. Og kanskje blir det mindre rynker. Personlig har jeg god erfaring med støvsuging,  rensing og vask med skum fra nylonvask.  Jeg har en koste pad til polerings maskinen,  å kombinasjonen her er formidabel. En avfukter til slutt, så har du et flott og rent sete.  Og husk. På 123, passer høyre trekk på venstre side. Da får man vekk slitesterker også

Posted

Godt å høre at det ikke krymper mye. Jeg har fått tak i et sett delbare bakseter med nokså ille vannskader/mugg/sopp/og gu'veit hva! Jeg hadde tenkt å skure dem med såpe/eddik/vann blanding mens de sitter på, helt enkelt fordi det er litt mere håndterbart. Når jeg har fått bort det verste kan jeg demontere dem og gi dem en omgang i vaskemaskinen, med litt eddik i skyllevannet for å knekke muggsporer.

 

Til forsetene har jeg et slitt venstretrekk, men dessvere bare ett helt høyretrekk, og det sitter i bilen.

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Og husk. På 123, passer høyre trekk på venstre side.

 

Gjelder 124 også. Eneste er hull til evt. manuell justering av ryggen og hull til evt. feste av armlene.

Posted

Bra å vite, man vet jo aldri om en W124 parkerer her...

 

Med vennlig hilsen, Olaf

 

Nei, fort gjort. Det kom en her med bilhenger og lempet av en på gårdsplassen i dag.

Posted

Bilthamber er ikke noe godt tøyvaskemiddel...

Jeg tok ut setene i 190´n og skumla de med skumkanonen og så HTvasker, men ble ikke fornøyd med den jobben. Må vel til pers med nylonvask og handmakt, etter hvert.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...