Guest Geir Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Hei, jeg har en -00 270 CDI og den har ujevn gange på tomgang. Har nylig vert på service, og det var ingen lekasjer på diesel systemet. Har noen et svar på hva dette kan komme av?
Guest Tore Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Hei, Dette er interresant for min del også, har samme problemet på min 220 CDI 2000 modell når den er kald. Har sjekket det meste, og skiftet div filtere. Ønsker gjerne en tilbakemeling dersom noen skulle kjenne til problemet (bilen er kjørt ca 173000 km)..
Kongsvingerm@nn Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Kan være så mangt, luftmengdemåleren er en syndebukk, kjørte 99 E 220 CDI som drosje i to år, der ble mengdemåleren bytta, det hjalp men utette pakninger som gir falsk luft gir utslag, du utelukker dieselsystemet, men slitte dyser,kan og gi utslag, den motortypen i 210, sota veldig ved gasspådrag,av hvilken grunn aner jeg ikke, generelt har CDI utgaven i 210 en hard motorlyd på tomgang, første utgave av CDI på MB var det mye tull, med sammenligna med den 211 200 CDI jeg har nå så er det noe helt annet lydmessig og kvalitet.Få ett seriøst bildieselverkstded til og finjustere systemet, samt be dem sjekke pakninger! Lykke til !
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now