Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ikke om det " merke".  Men " chippet" med Optichip en 200 cdi 09 mod. 136hk/270nm til 190hk/460 nm = helt annen bil.  MB med den " nedtrimmet " cdi motoren øker mest. 180/200cdi med 120 og 136 hk.

Posted

Kjenner ikke til det systemet, men generelt ville jeg tatt bilen til noen som driver med sånt og vet hva de gjør. Få dem til å programmere om både motor og gir, så de jobber sammen, ellers risikerer du å slite ut ting fortere enn nødvendig.

Posted

Hadde en Passat med BSR-box fra Autopower. Siden har de utviklet sin egen. Den gang kunne man flashe chip'en selv med boksen via diagnosekontakten og senere legge inn igjen den originale programvaren. Funket veldig bra, gjort på 5 min, ingenting er tilkoblet mens man kjører. Må ikke forveksles med såkalt powerbox, som kun endrer noen få parametere. På litt nyere biler er det ofte en sperre, som gjør at man ikke kan gjøre dette selv. Ellers kjenner jeg to som har brukt TS Racing med god erfaring, de kan legge inn igjen opprinnelig historikk på bilen også..

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Posted

Kjørte første lang tur med "chippet" cdi motor. 40 mil på svensketur,samme forbruk men en helt annen kjøreopplevelse . 0,53l/mil og 92 km/t .Det er vel denne effekten motor og gear er bygget for. 5-10 sek. på "bånngass" holder jo lenge. Prøv,ingen vil angre.

Posted

Kjørte første lang tur med "chippet" cdi motor. 40 mil på svensketur,samme forbruk men en helt annen kjøreopplevelse . 0,53l/mil og 92 km/t .Det er vel denne effekten motor og gear er bygget for. 5-10 sek. på "bånngass" holder jo lenge. Prøv,ingen vil angre.

Hvilken bilmodell og type cdi var dette?