Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei. har vært heldig/uheldig ingen anelse enda. men men. da har jeg noen spm om denne bilen som jeg har akuratt kjøpt meg for å kanskje pusse den opp.

kupevifta blåser ikke. forje eier sa det lokta litt svidd åsså slutta den. noen som har anelse på hva det kan være. den fungerer ikke på noen hakk.

4 matic lampa lyser. er veldig lite hydraulikk olje i beholderen? kan det ha noe med dette å gjøre? og er det noen som har kodene/link til feilsøkings kodene? og jeg ser det er en 4 matic bryter ved batteriet som står test på og noe annet hva er denne til?

bilen har stått i 3/4 år på samme plass uten å blitt kjørt så har ikke mye peiling på bilen. jeg kjøpte den for 2 dager siden.

Posted

Vifta:

Fra bryteren går det 4 ledninger inn til en liten dings som sitter oppå bremsekraftforsterkeren. Den refereres gjerne til som "sveitserosten". Du skjønner det når du ser den. Sveitserosten inneholder forskjellige motstander som aktiveres avhengig av trinn vifta står på. Derfra går det ledning ned til selve vifta. Du kommer til den ved å ta ut mekanismen for vinduspusseren. De brede listene nederst på vinduet vippes forsiktig opp, så løsner de greit. Det er ikke rare jobben å ta ut vinduspusseren, så det er ganske greit å komme til.

Så er det bare å feilsøke litt. Jeg har mest trua på selve viftemotoren.

Posted

takk, har vært borti sveitserosten på min s124 e200 95 mod før. vet du om det er forskjell på dem? og hvordan det er å få tak i en sannen?

Uten å ha sjekket delenummer og sånt, så vil jeg TRO de er ganske like.

Sveitserosten er ikke i bruk når vifta går på trinn 4, da går strømmen rett gjennom og ned til vifta.