Haraldmn2411 Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 Har kraftig vibrasjon/during i bilen når jeg setter den i revers eller drive. (Også når jeg parkerer å setter den i park å den triller frem slik at den står på girkassen) Har nettopp byttet olje på girkasse, fordelingskasse og bakdifferensialen. Brukt olje som skal være. Noen tips? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
ErikAak Posted May 12, 2017 Posted May 12, 2017 ...var vibrasjonen/duringen der før du byttet? Ellers ville jeg gått igjennom det som ble gjort en gang til. Riktig mengde osv. Quote
Haraldmn2411 Posted May 13, 2017 Author Posted May 13, 2017 ...var vibrasjonen/duringen der før du byttet? Ellers ville jeg gått igjennom det som ble gjort en gang til. Riktig mengde osv. Næi, det var ikke sånn før jeg byttet olje. Oppdaget også i går at når jeg svinger og rygger samtidig er det som om noe glipper midt under bilen. Jeg tror det er noe med fordelingskasse. Det er jo ett clutch system i den. Kanskje det mæ gå seg til noen km etter oljeskift? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
E_S Posted May 13, 2017 Posted May 13, 2017 Hvilken motor har du? Det er forskjellige fordelingskasser på forskjellige motoralternativer i 211 ikke alle har clutchpakke. Brukte du olje med korrekt MB-spesifikasjon, eller brukte du olje anbefalt på nettsidene til en eller annen bilrekvisitabutikk? Quote
Haraldmn2411 Posted May 13, 2017 Author Posted May 13, 2017 320 cdi 4matic. W212.289. Brukte først samme olje som brukes i girkassen. Noen sa at det va samme olje i girkasse som i fordelingskasse. Kjørte ca 15 mil me denne oljen. Sjekket opp med Mercedes. Fikk riktig olje å byttet. Så nå er det riktig. Men fortsatt samme problem. Har prøvd å kalibrere girkasse Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
KennethJ Posted May 13, 2017 Posted May 13, 2017 Hvis det føles som at bilen bryter når du svinger brått er det nok fordelingskassa. 320 CDI har fordelingskasse med ei clutchpakke i midten. Kort sagt er det ingen enkel løsning på dette, noen mener de kan prøve å fikse ved å justere forspenning på den clutchpakka.. De gir ikke garanti ut døra en gang. Det fører i praksis til at fordelingskassa må byttes, selv gjorde jeg det hos Http://w-w-auto.de De er greie å ha med å gjøre, raske og effektive (byttet gjøres på 3-4 timer), men tar ikke norske kort så man må betale med cash. Quote
Haraldmn2411 Posted May 13, 2017 Author Posted May 13, 2017 Okei. Takk for det Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Recommended Posts