Kenneth Sivertsen Posted May 10, 2017 Posted May 10, 2017 Har et problem med en 2001 S 400 cdi, det som skjer at det begynner å vibrere kraftig i bilen når gasse slippes, blir enda kraftigere ved bremsing. Bilen har gått 213k. Så det kan vel ikke ligge i bremsene siden dette skjer når jeg går av gassen? Inger vibrasjoner under pådrag og "høy" fart. Jeg har byttet opplagring på mellomasksling da denne begynte å bli dårlig også, men dette gjorde ikke susen. Jeg løfta den opp i bukken for å sjekke hjullager, framme var det slakke men den fikk jeg stramma bort, bak så er det ingen slakke i lager men MYE slakke i stagene i bakstillinger på førersiden. Kan dette være nok til at det vibrerer pga feil hjulstilling? Det skal sies at tannstanga er helt ferdig og så den må byttes også. Quote
Marevan Posted May 11, 2017 Posted May 11, 2017 Gjetting: Det kan muligens ha sammenheng med slitt converter? Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Kenneth Sivertsen Posted May 11, 2017 Author Posted May 11, 2017 Gjetting: Det kan muligens ha sammenheng med slitt converter? Sent from my SM-G920F using Tapatalk Var det jeg håpet det ikke skulle være men har vært inne på tanken om det ja. Quote
Kenneth Sivertsen Posted May 22, 2017 Author Posted May 22, 2017 Noen som har peiling? Ligger feilen i converter el kan det være noe helt annet? Quote
Jørgen F.J Posted May 22, 2017 Posted May 22, 2017 Hvis det rister også ved bremsing uten motorbrems høres det ikke så ut for converter i mine ører. Slakke i stag bake har jeg mer trua på, sammenheng med kansje feil hjulstilling. Har du prøvd å bremse ned farten på bilen mens du har litt pådrag på motor/gir ? Quote
Kenneth Sivertsen Posted May 23, 2017 Author Posted May 23, 2017 Hvis det rister også ved bremsing uten motorbrems høres det ikke så ut for converter i mine ører. Slakke i stag bake har jeg mer trua på, sammenheng med kansje feil hjulstilling. Har du prøvd å bremse ned farten på bilen mens du har litt pådrag på motor/gir ? Skal prøve den litt mere nå framover. Bytta tannstang i går da den var helt ødelagt. Så oppdaget jeg stoooor slakke i venstre camberstag bak, så får håpe det løser det men har mine tvil Bilen er forresten eu ok før den ble satt på vinterlagring og kjørt 100 mil siden eu. Stor slakke/klunking i tannstang, slakk i begge hjullager framme, dårlig opplagring på mellomaksel, slakk i camberstag, skeivslitte dekk framme og MYE oljesøl på motor. Så lurer på hva de holdt på med på kontrollen på denne, for disse feilene kommer vel ikke etter 100 mil Quote
Kenneth Sivertsen Posted May 23, 2017 Author Posted May 23, 2017 Bytta camberstaget idag nå og det ble bedre men ikke helt bra. Det rister mye ved oppbremsing også nå, så det bør vel byttes dekk og justeres litt i forstilling før en prøver noe mere tenker jeg. Quote
Marevan Posted May 25, 2017 Posted May 25, 2017 Jeg kjørte litt for lenge i år med piggfrie. Bilen ristet i litt fart og jeg var sikker på at det endelig var noen stag/understellsdeler som stod for tur. Helt fin igjen etter bytte til sommerdekk:) Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.