Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har et problem med en 2001 S 400 cdi, det som skjer at det begynner å vibrere kraftig i bilen når gasse slippes, blir enda kraftigere ved bremsing.

Bilen har gått 213k.

Så det kan vel ikke ligge i bremsene siden dette skjer når jeg går av gassen? Inger vibrasjoner under pådrag og "høy" fart.

Jeg har byttet opplagring på mellomasksling da denne begynte å bli dårlig også, men dette gjorde ikke susen.

Jeg løfta den opp i bukken for å sjekke hjullager, framme var det slakke men den fikk jeg stramma bort, bak så er det ingen slakke i lager men MYE slakke i stagene i bakstillinger på førersiden. Kan dette være nok til at det vibrerer pga feil hjulstilling?

Det skal sies at tannstanga er helt ferdig og så den må byttes også.

• 2 weeks later...
Posted

Hvis det rister også ved bremsing uten motorbrems høres det ikke så ut for converter i mine ører.

Slakke i stag bake har jeg mer trua på, sammenheng med kansje feil hjulstilling.

Har du prøvd å bremse ned farten på bilen mens du har litt pådrag på motor/gir ?

Posted

Hvis det rister også ved bremsing uten motorbrems høres det ikke så ut for converter i mine ører.

Slakke i stag bake har jeg mer trua på, sammenheng med kansje feil hjulstilling.

Har du prøvd å bremse ned farten på bilen mens du har litt pådrag på motor/gir ?

Skal prøve den litt mere nå framover.

Bytta tannstang i går da den var helt ødelagt. Så oppdaget jeg stoooor slakke i venstre camberstag bak, så får håpe det løser det men har mine tvil :lol:

Bilen er forresten eu ok før den ble satt på vinterlagring og kjørt 100 mil siden eu.

Stor slakke/klunking i tannstang, slakk i begge hjullager framme, dårlig opplagring på mellomaksel, slakk i camberstag, skeivslitte dekk framme og MYE oljesøl på motor.

Så lurer på hva de holdt på med på kontrollen på denne, for disse feilene kommer vel ikke etter 100 mil :lol:

Posted

Jeg kjørte litt for lenge i år med piggfrie. Bilen ristet i litt fart og jeg var sikker på at det endelig var noen stag/understellsdeler som stod for tur.

Helt fin igjen etter bytte til sommerdekk:)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk