Classic Posted May 9, 2017 Posted May 9, 2017 Som tittelen sier, har jeg trøbbel med det tredje bremselyset på bilen min. Gjeldende bil er en 2003 modell E220 CDI Avantgarde (W211 sedan). Jeg har skiftet dette for et par år siden da det var en del dioder i lyset som hadde tatt kveld. Da fikk jeg ikke feilmelding på det. Nå ser det slik ut; Jeg sjekket alle sikringene og de er funnet i orden. Deretter demonterte jeg trekket i bagasjerommet for en videre sjekk. Jeg målte strømmen med en testlampe, og det kom ikke strøm til lyset. Jeg blåste deretter rent med kompressorluft, og sprayet elektrosrpay i kontakten. Det fungerte igjen! Håpefull skrudde jeg sammen alt igjen, men feilmeldingen kom tilbake etter 10 minutter, og det er igjen mørklagt. Når sant skal sies får jeg en gang i jubelåret feilmelding på "rear left turn signal" også. Jeg mistenker at hengerkontakten kan ha noe med dette å gjøre. Den er ettermontert av forrige eier, og kan kanskje knyttes opp mot dette også? Når jeg kobler på en henger, lyser alt feil på hengeren. Noen tips? Quote
Sven Håkon Posted May 10, 2017 Posted May 10, 2017 Kan det tenkes at lampen virker når bagasjelokket er åpent, men ikke når det er lukket? Quote
Classic Posted May 10, 2017 Author Posted May 10, 2017 Kan det tenkes at lampen virker når bagasjelokket er åpent, men ikke når det er lukket? Det virket ikke når den var åpen heller siste gang dessverre.. Men det var etter jeg lukket det første gangen, det svartnet ut. Kan det være et ledingsbrudd? Quote
Sven Håkon Posted May 10, 2017 Posted May 10, 2017 Aktiver bremselyset og åpne/lukk bagasjelokket litt mens du følger med på om det slukker eller ikke. Du kan også lirke litt i ledningene på hengselen (og på vei innover i bilen) og se om noe skjer da. Quote
Classic Posted May 27, 2017 Author Posted May 27, 2017 Aktiver bremselyset og åpne/lukk bagasjelokket litt mens du følger med på om det slukker eller ikke. Du kan også lirke litt i ledningene på hengselen (og på vei innover i bilen) og se om noe skjer da. Det var hele 3 stk. ledningsbrudd. Demonterte alt og fikk ordnet opp i det i dag. Quote
Recommended Posts