Stjernemannen Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 Hei På min `10 220CDI med AMG-pakke er det 245/40-18 og 265/35-18 som er original dekkutrustning. Bilen er tidligere eid av BOS mekaniker som har montert 275/35-18 bak som for meg fremstår mer riktig enn 265. Har noen en teori på hvorfor Mercedes/AMG har valgt denne kombinasjonen som gir ulik rulleomkrets? Er snart på tide å bytte dekk og jeg vingler mellom 265 og 275.. Quote
Sven Håkon Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 265-dimensjonen er antakeligvis valgt på grunn av klaring eller økonomi (eller begge). Såfremt 275-dimensjonen passer på bilen er det bare å kjøre på med den. Quote
erik e Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 Noe likt annet "tema" her. C-klasse 4 matic m. AMG felger har det samme oppsettet. Litt mindre rulleomkrets bak. ???? Quote
Stjernemannen Posted May 7, 2017 Author Posted May 7, 2017 Har grei kunnskap til dekk gjennom både salg og motorsport, men i dette tilfellet lurer jeg på om amg har en annen baktanke enn klaring/pris. Vet jo at dekk i kombinasjon med pitch på bilen kan innvirke mye på kjøreegenskaper. Spesielt i forhold til over/understyring. Quote
cityhopper Posted May 8, 2017 Posted May 8, 2017 Har grei kunnskap til dekk gjennom både salg og motorsport, men i dette tilfellet lurer jeg på om amg har en annen baktanke enn klaring/pris. Vet jo at dekk i kombinasjon med pitch på bilen kan innvirke mye på kjøreegenskaper. Spesielt i forhold til over/understyring. Tror du det blir særlig merkbar forskjell på en standard W212 da? Ser mer for meg at MB valgte 265/35 pga økonomi... Quote
Recommended Posts