Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

På min `10 220CDI med AMG-pakke er det 245/40-18 og 265/35-18 som er original dekkutrustning. Bilen er tidligere eid av BOS mekaniker som har montert 275/35-18 bak som for meg fremstår mer riktig enn 265. Har noen en teori på hvorfor Mercedes/AMG har valgt denne kombinasjonen som gir ulik rulleomkrets? Er snart på tide å bytte dekk og jeg vingler mellom 265 og 275..

Posted

Har grei kunnskap til dekk gjennom både salg og motorsport, men i dette tilfellet lurer jeg på om amg har en annen baktanke enn klaring/pris. Vet jo at dekk i kombinasjon med pitch på bilen kan innvirke mye på kjøreegenskaper. Spesielt i forhold til over/understyring.

Posted

Har grei kunnskap til dekk gjennom både salg og motorsport, men i dette tilfellet lurer jeg på om amg har en annen baktanke enn klaring/pris. Vet jo at dekk i kombinasjon med pitch på bilen kan innvirke mye på kjøreegenskaper. Spesielt i forhold til over/understyring.

Tror du det blir særlig merkbar forskjell på en standard W212 da? Ser mer for meg at MB valgte 265/35 pga økonomi...