Jump to content

Null oljetrykk

Recommended Posts

Guest Gjest 2
Posted

Har nå fått skiftet gass vaieren min.

Prøvde i går uten vaier, å da startet den med engang.

Men nå har jeg fått skiftet den men nå har den nulll olje trykk å vil ikke starte ? Noen som har noen råd, fordi jeg skjønner ikke hva som fører til dette!

Mvh Gjest 2

Posted

Det er en w124 1993 200e(Twincam).

Synes det er merkelig at den plutselig ikke har noe oljetrykk når den hadde det i går kveld!

Guest Gjest 2
Posted

Fordi i går når jeg vredd om tenninga så gikk oljetrykket rett opp til 3 på skalaen, mens når jeg vridde om tenninga istad så var det fortsatt på null!

Men jeg skjønner ikke hvorfor den ikke ville starte nå da, batteriet er jo fullt oppladet så.

Posted

Drit i oljetrykket. Det kommer når du får startet den. Du har jo ikke oljetrykk på en motor som ikke går. Har du det, DA hadde jeg vært bekymret. Konsentrer deg om å få start på den du!

Guest Gjest 2
Posted

Drit i oljetrykket. Det kommer når du får startet den. Du har jo ikke oljetrykk på en motor som ikke går. Har du det, DA hadde jeg vært bekymret. Konsentrer deg om å få start på den du!

Skjønner ikke hvorfor den ikke starter da, batteriet jo oppladet osv a...

Å jeg har jo ikke tatt av noen slanger eller ledninger som skulle tilsi at den ikke vill starte....!

Posted

Å jeg har jo ikke tatt av noen slanger eller ledninger som skulle tilsi at den ikke vill starte....!

Prøv å kom med mer detaljert info om hva som skjer, hva du gjør osv... å prøve å hjelpe deg med "motoren starter ikke" er som å hjelpe ei gammal dame over tlf med "data'n er død"....

:-)

Guest Gjest 2
Posted

Prøv å kom med mer detaljert info om hva som skjer, hva du gjør osv... å prøve å hjelpe deg med "motoren starter ikke" er som å hjelpe ei gammal dame over tlf med "data'n er død"....

:-)

Saken er følgende.

Demontere gassvaieren i dag, rørte kun gassvaieren å ingen andre slanger, bare den som går gjennom sammekarosseriplugg, den slangen som kun frakter luft, den går fra topp av innsugningsmanifolden å inn på instrument panelet.

Satt på ny gass vaier å der etter skulle jeg starte bilen, bilen har jo nok strøm virker det som da. Men når jeg vredd om tenninga så la merke til at oljetrykk måleren ikke spratt rett opp til 3på skalaen slik den alltid har gjort inntil i dag. men når jeg vrirr om tenninga så vil den ikke liksom å lurer på hvorfor den bare plutselig ikke vill tenne! Har forssten Optima redtop batteri som er nesten splitternytt.

Posted

For det første:

- Er gassvaieren unaturlig stram?

- Har du vært borti noen slanger eller ledninger?

- Er det noe som ligger i klem?

- Har du koblet fra noe du har glemt å koble på igjen? F.eks luftmassemåleren...

Posted

Ellers så kan det være som Alexander antyder at det er wiren som er for stram...men starteren skulle jo slå inn for det  :-k .

Hvis starteren ikke går har det ikke noe med gasswiren å gjøre, men jeg har tolket det som at den går, men at motoren ikke tenner jeg da...

Guest Gjest 2
Posted

Alexsander du hadde helt rett.

Var det ytterste klipps festet på den nye wiren som hadde låst wiren helt.

Jeg tok bare å løste det festet å da startet den med engang.

Å med litt dyserens så gikk den fint etter på.

Men plugger skal bli skifftet i løpet av uken slik at tenninga blir bra.

Bruker Beru Ultra plugger nå, men vet ikke hva som er best åbruke av plugger på min motor men!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...