Jump to content

Recommended Posts

Posted

Et par spørsmål:

1. Har lest/hørt at man kan lukke/åpne alle vindu ved å holde nede låseknappen på fjernkontrollen. Dette "virker" ikke hos meg. Hva kan jeg se etter for om mulig finne ut om bilen i det hele tatt har denne funksjonen?

2. Hva menes med sentrallås med infrarød styring som enkelte skriver om her på forumet?

3. Ved lave temperaturer "streiker" sentrallåsen min. Må låse opp med nøkkelen, og så trykke på åpne -knappen, da åpner den alle låsene.

Jeg hører "motorene/sylinderne" jobbe og lysa blinker, men de går altså ikke opp. Kun når det er minusgrader ute. Er kanskje systemet ømfintlig for kondens?

Posted

1. Man kan vel bare lukke vinduet, du må trykke på lås, og holde inne i noen sekunder ....

2. Tror det de mener med infrarød styring, rett og slett er fjernkontrollen, mao du må ikke bruke nøkkel i låsen for å åpne/lukke

3.... ingen aning...

Posted

1. Hvis dette ikke virker, kan det hjelpe å kjøre vinduet ned og holde knappen (den inne i bilen) litt nede etter at vinduet er kommet ned, det skal hjelpe til med å få hukommelsen på plass igjenn.

Prøv å låse bilen med noen vinduer nede, hold knappen til det virker. Ganske stilig når alt drar seg igjenn, takluka også..

2. I -98 kom bilene med kombinert radio og infrarød sender i nøkkelen, antenna for radiostyringen ligger i varmetrådene i bakruta.

Før dette har en da infrarød sending fra nøkkel og du må sikte på speilet for å få den til å fungere.

Posted

Et par spørsmål:

1. Har lest/hørt at man kan lukke/åpne alle vindu ved å holde nede låseknappen på fjernkontrollen. Dette "virker" ikke hos meg. Hva kan jeg se etter for om mulig finne ut om bilen i det hele tatt har denne funksjonen?

2. Hva menes med sentrallås med infrarød styring som enkelte skriver om her på forumet?

3. Ved lave temperaturer "streiker" sentrallåsen min. Må låse opp med nøkkelen, og så trykke på åpne -knappen, da åpner den alle låsene.

Jeg hører "motorene/sylinderne" jobbe og lysa blinker, men de går altså ikke opp. Kun når det er minusgrader ute. Er kanskje systemet ømfintlig for kondens?

hei!

nr1 :

vis du skal bruke komfort funksjonen må du rette nøkkelen mot ir-sensoren på dørhåndtaket på f.eks førerdøren.når du holder inne låse eller låse opp knappen vil

soltak og vinduer åpnes/lukkes.

nr2:når du trykker på nøkkelen sender du ut både infrarødt og radio signal.

infrarødt brukes til komfort betjening og som backup vis radiosignalet ikke

fungerer.

nr3:jeg har ikke vært borti en slik feil.sjekk enheten ved batteriet.der alle vakumslangene

er koblet til sentrallåsen.

Posted

Takk for alle svar!

Ser det er endel som har problem med vakumsystemet til låsene. Får høre med BOS ettersom jeg har litt bruktbilgaranti igjen. Riktignok har det virket greit idag med endel minus.

Om jeg forstår rett er lukkemekanismen for alle dører og vindu styrt via IR.

Og denne sitter i dørhåndtaket? Det er ettermontert slike kromskjell på mine dørhåndtak (tror jeg) og da er nok denne sensoren skjult :shock:

Men forklarer jo endel da :lol:

Posted

Takk for alle svar!

Ser det er endel som har problem med vakumsystemet til låsene. Får høre med BOS ettersom jeg har litt bruktbilgaranti igjen. Riktignok har det virket greit idag med endel minus.

Om jeg forstår rett er lukkemekanismen for alle dører og vindu styrt via IR.

Og denne sitter i dørhåndtaket? Det er ettermontert slike kromskjell på mine dørhåndtak (tror jeg) og da er nok denne sensoren skjult :shock:

Men forklarer jo endel da :lol:

nøkkelen gir både ir&radio signal samtidig.du kan bare åpne/lukke bilen

via ir når nøkkelen pekes mot ir-mottakeren,samt at du står nærme.

vis du står på avstand vil det bare la seg åpne/lukke via radiosignal.

kromskjell er montert under håndtaket så det skulle ikke gjøre noe.

du vil se en lite firkant på bakant av utvendig håndtak,ikke den delen som

kommer ut når du drar i håndtaket.

håper du skjønte noe av dette,ikke så enkelt å forklare med tekst :?

Posted

Siden min 202 er en 96 model har den ikke radiosignaler?

På førerdøren er det montert lys der hvor man tidligere brukte nøkkel, skal denne lyse rødt også?

I perioder blinker både rødt og grønt lys på innvendig speil samtidig, dette gjør de lenge.

For så å blinke grønt når jeg låser opp og rødt når jeg låser.

Hva skyldes dette?

Hvor sitter IR mottaker på S210?

På førerdøren er det kun en plastbit som dekker over hullet til låsen

Posted

IR mottakeren bruker å være en "knapp" under innvendig speilet på 210, blinker det både rødt og grønt kan det være batteriene i nøkkel som er dårlige eller en feilindikasjon på noe annet. Det skal blinke rødt v/ dørhåndtaket når du låser bilen og grønt når du åpner, såfremt at du har lys der.

Tror ikke at en -96 mod har radiosignal, hvordan ser nøkkelen ut? Har du en knapp for å låse opp og en knapp for å låse? Eller har du en knapp for begge funksjoner som er plassert midt på nøkkelen? Mener at kombinert IR/Radiosignal låsing først kom i-98.........?

Posted

skjønner hva du mener, men disse skjellene er av typen "heldekkende". Om jeg fjerner det på førersiden, så er det en IR mottaker der. Så da får jeg velge mellom denne funksjonen eller det estetiske antar jeg?

Posted

skjønner hva du mener, men disse skjellene er av typen "heldekkende". Om jeg fjerner det på førersiden, så er det en IR mottaker der. Så da får jeg velge mellom denne funksjonen eller det estetiske antar jeg?

show_image_stream.php?bid=62613650&dx=588&dy=443

slik ser den ut på min bil.

Posted

Tror ikke det, på min sitter da ir sensorn på selve håndtaket, ikke inni "buen", men på selve håndtaket...  Hvis du ser på selve håndtaket så ser du ett lite vindu der, det er IR ruta... Jeg har s210 99mod selv, og må jo være likt på din som på min....

Du har også en IR sensor i frontruta...  Ihvertfall har jeg det, midt på nederst...

Posted

show_image_stream.php?bid=62613650&dx=588&dy=443

slik ser den ut på min bil.

Omtrent likt på S210 99 mod min, og da bør det også være likt på han sin...

Posted

Du har også en IR sensor i frontruta...  Ihvertfall har jeg det, midt på nederst...

mener du den bak speilet?

på min er det lyssensor til "follow me home" lysene

og regnsensor oppe på frontruta..

Posted

Forstår jeg var litt uklar. Det er altså satt på uoriginale kromdeksler på mine håndtak. Under det lille (med plass til nøkkelhull) er det en slikt IR sensor som på bildet over her.

Om jeg derimot har en sensor i frontruta burde det virke. Får sjekke litt.

Guest Ole Pedersen
Posted

Du har også en IR sensor i frontruta...  Ihvertfall har jeg det, midt på nederst...

Har du follow me home? På en 210? Det vil jeg og ha på min 2000 mod 210. Er det noen som vet hvordan jeg får dette?

Olè

Posted

Du har også en IR sensor i frontruta...  Ihvertfall har jeg det, midt på nederst...

Har du follow me home? På en 210? Det vil jeg og ha på min 2000 mod 210. Er det noen som vet hvordan jeg får dette?

Olè

på 210 facelift(fra 2000)

går du inn via rattbetjeningen på setting,lightning og aktiverer surround lightning.

da skal lysene komme på når du låser opp i mørket.

Posted

Trodde disse "follow me home" lysene kom på 211 jeg?? Mener du at dette finnes på 210 altså???

Har ikke funnet ut at jeg har slike på min 01 E-klasse. Har aldri sett noen 210 med slike lys heller!

Må sjekkes ut i morgen 8)

Posted

Da har jeg laget et fint lite hull i kromdekselset (det uoriginale altså) og vips så virker denne funksjonen.

Jeg har også en slik sensor i frontruta, hva var den til sa du?

Posted

Det er bare Mr.online som tulller med dere alle, det er en bombrikke det.

Ække så greit med disse fra Kløfta serrru.... :D :D :D :D

Posted

Trodde disse "follow me home" lysene kom på 211 jeg?? Mener du at dette finnes på 210 altså???

Har ikke funnet ut at jeg har slike på min 01 E-klasse. Har aldri sett noen 210 med slike lys heller!

Må sjekkes ut i morgen 8)

tja :?

mulig jeg tar feil.det er i hverfall på 211,203 mm

Posted

Her kommer bildene...

Frontrute sensor

ir-2.jpg

tror dette er solsensoren,den er til klimaanlegget.eller tar jeg feil.

dere har sikkert begge klimaautomatikk.(digitalt klima?)

Posted

Masse interessante svar her!

Ang den sensoren på frontruta, hvorfor blinker det når jeg passerer bomstasjoner 8)?

Men nå fungerer iallefall denne comfort funksjonen (hjalp med fri sikt til IR sensoren på dørhåndtaket)

Takk for alle svar!

Posted

Masse interessante svar her!

Ang den sensoren på frontruta, hvorfor blinker det når jeg passerer bomstasjoner 8)?

Men nå fungerer iallefall denne comfort funksjonen (hjalp med fri sikt til IR sensoren på dørhåndtaket)

Takk for alle svar!

skal sjekke på jobb i morra hva den sensoren er til...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...